§ 9. - Organizacja i tryb przeprowadzania przez urzędy pracy kontroli oraz zasady współdziałania z innymi organami.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1995.81.408

Akt utracił moc
Wersja od: 17 stycznia 2000 r.
§  9. 5
 
1.
W przypadku stwierdzenia w toku kontroli naruszenia przepisów ustawy, starosta występuje z wnioskiem do właściwego kolegium do spraw wykroczeń o ukaranie kierującego jednostką kontrolowaną.
2.
Niezależnie od działań, o których mowa w ust. 1, starosta zawiadamia o naruszeniu przepisów ustawy właściwe organy, a w szczególności:
1)
Zakład Ubezpieczeń Społecznych - gdy chodzi o naruszenie przepisów w zakresie ubezpieczenia społecznego oraz składek na Fundusz Pracy,
2)
Państwową Inspekcję Pracy - gdy chodzi o naruszenie przepisów prawa pracy,
3)
izbę skarbową - gdy chodzi o naruszenie przepisów prawa podatkowego,
4)
policję i wojewodę - gdy chodzi o naruszenie przepisów o cudzoziemcach,
5)
prokuraturę - gdy chodzi o podejrzenie popełnienia przestępstwa.
5 § 9 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 4 stycznia 2000 r. (Dz.U.00.2.15) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 stycznia 2000 r.