Rozdział 5 - Tryb wyłączania materiałów i zbiorów danych z zasobu oraz sposób ich przekazywania do właściwych archiwów państwowych - Organizacja i tryb prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.820

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 lipca 2023 r.

Rozdział  5

Tryb wyłączania materiałów i zbiorów danych z zasobu oraz sposób ich przekazywania do właściwych archiwów państwowych

§  14. 
1. 
Organ prowadzący zasób w celu wyłączania materiałów zasobu z przyczyn określonych w art. 40 ust. 4 ustawy powołuje komisję w składzie co najmniej trzyosobowym spośród pracowników wykonujących zadania tego organu w zakresie geodezji i kartografii, która nie rzadziej niż raz w roku przeprowadza ocenę przydatności materiałów zasobu.
2. 
Wyniki oceny przydatności materiałów zasobu komisja utrwala w formie protokołu, który zawiera:
1)
skład komisji;
2)
wykaz materiałów zasobu, które w ocenie komisji utraciły przydatność użytkową;
3)
miejsce i datę sporządzenia protokołu;
4)
podpisy członków komisji.
3. 
Wykaz, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, zawiera:
1)
identyfikator ewidencyjny materiału zasobu;
2)
nazwę lub opis materiału zasobu;
3)
oznaczenie kategorii archiwalnej materiału zasobu;
4)
uzasadnienie utraty przydatności użytkowej materiału zasobu.
4. 
Podstawą do wyłączenia materiałów zasobu z zasobu jest akceptacja protokołu, o którym mowa w ust. 2, przez osobę reprezentującą organ prowadzący zasób.
5. 
Materiał wyłączony z zasobu osoba reprezentująca organ prowadzący zasób opatruje adnotacją o jego wyłączeniu z zasobu oraz datą wyłączenia.
§  15. 
Przekazanie do właściwego archiwum państwowego materiałów wyłączonych z zasobu odbywa się zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 40 ust. 5 pkt 2 ustawy.
§  16. 
Kopie materiałów zasobu, które zostały wyłączone z zasobu i stanowią dokumentację niearchiwalną, która może podlegać brakowaniu, mogą zostać przekazane nieodpłatnie podmiotom realizującym zadania publiczne lub podmiotom pożytku publicznego albo innym podmiotom prowadzącym działalność kulturalną lub edukacyjną.