Organizacja i tryb pracy wojewódzkich rad kombatanckich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1576

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 sierpnia 2017 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ 1
z dnia 16 sierpnia 2017 r.
w sprawie organizacji i trybu pracy wojewódzkich rad kombatanckich

Na podstawie art. 74 ust. 6 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1255 oraz z 2017 r. poz. 456 i 1386) zarządza się, co następuje:
W skład wojewódzkiej rady kombatanckiej, zwanej dalej "radą", wchodzą:
1)
przewodniczący;
2)
wiceprzewodniczący;
3)
członkowie.
1. 
Rada wybiera spośród swoich członków przewodniczącego oraz wiceprzewodniczącego zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustanowionego składu rady.
2. 
Odwołanie przewodniczącego rady następuje bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustanowionego składu rady.
1. 
Przewodniczący rady kieruje pracami rady i reprezentuje ją na zewnątrz.
2. 
Przewodniczący rady w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia rady i ustala terminy, miejsce i porządek obrad posiedzeń rady;
2)
przewodniczy posiedzeniom rady;
3)
bierze udział w głosowaniach rady;
4)
przesyła członkom rady projekty uchwał rady;
5)
podpisuje uchwały rady;
6)
podpisuje protokoły z posiedzeń rady.
3. 
Wiceprzewodniczący rady wykonuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności oraz w razie odwołania przewodniczącego, do czasu jego powołania.
Członkowie rady mogą z własnej inicjatywy przygotować materiały i projekty dokumentów mających na celu integrację środowisk kombatanckich i koordynację ich działań, które zostaną przedstawione na posiedzeniu rady.
1. 
Przewodniczący rady zwołuje posiedzenia rady przynajmniej dwa razy w roku, nie częściej jednak niż raz na kwartał.
2. 
Rada może obradować, jeżeli jest obecna co najmniej połowa jej ustalonego składu.
1. 
Zawiadomienie o posiedzeniu rady wraz z porządkiem obrad rady oraz projektami uchwał lub innymi materiałami doręcza się członkom rady:
1)
za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) na wskazany przez członka rady adres albo
2)
w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na wskazany przez członka rady adres elektroniczny

- nie później niż 14 dni przed planowanym terminem posiedzenia rady.

2. 
W szczególnie uzasadnionych przypadkach projekty uchwał lub inne materiały mogą być doręczone bezpośrednio przed posiedzeniem rady.
1. 
Z posiedzenia rady jest sporządzany protokół.
2. 
Protokół z posiedzenia rady powinien zawierać porządek obrad, wykaz członków rady uczestniczących w posiedzeniu rady oraz podjęte ustalenia.
3. 
Protokół z posiedzenia rady lub wyciąg z protokołu jest doręczany członkom rady wraz z zawiadomieniem o kolejnym posiedzeniu rady, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - bezpośrednio przed tym posiedzeniem.
1. 
Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwały.
2. 
Uchwały są podejmowane większością głosów członków rady w obecności co najmniej połowy ustalonego składu rady, w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady.
Pierwsze posiedzenie rady zwołuje i otwiera wojewoda.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 31 sierpnia 2017 r.
1 Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 1905).