§ 11. - Organizacja i sposób funkcjonowania centrum powiadamiania ratunkowego oraz procedur obsługi zgłoszeń alarmowych
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.832
Akt obowiązujący Wersja od: 4 maja 2021 r.
§ 11.
1.
Zgłoszenie alarmowe przekazywane do właściwego dyspozytora w ramach systemu powiadamiania ratunkowego zawiera:1)
unikatowy identyfikator zgłoszenia alarmowego;2)
datę i godzinę przyjęcia zgłoszenia alarmowego;3)
informację o miejscu zdarzenia lub zagrożenia określającą to miejsce w sposób umożliwiający szybkie dotarcie właściwych podmiotów ratowniczych;4)
opis zdarzenia lub zagrożenia, w tym liczbę osób poszkodowanych lub będących w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego;5)
identyfikator operatora numerów alarmowych, który przyjął zgłoszenie alarmowe;6)
informację o podmiocie lub podmiotach ratowniczych, do których skierowano zgłoszenie alarmowe;7)
rodzaj zdarzenia lub zagrożenia według katalogu zdarzeń, o którym mowa w § 10;8)
informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego;9)
odnośnik do dokumentu elektronicznego zawierającego treść oryginalnego zgłoszenia alarmowego;10)
dane abonenta pozyskane z systemu PLI CBD.2.
W przypadku gdy jest możliwe uzyskanie dalszych informacji niezbędnych do podjęcia działań ratowniczych, zgłoszenie alarmowe przekazywane do właściwego dyspozytora, niezależnie od danych lub informacji, o których mowa w ust. 1, zawiera:1)
informację o dokładnym adresie miejsca zdarzenia lub zagrożenia ze współrzędnymi geograficznymi;2)
informację o budynku, w którym ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie, w tym informację o wysokości lub liczbie pięter tego budynku, oraz informację o kondygnacji, na której ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie;3)
informację o imieniu i nazwisku osoby zgłaszającej oraz numer telefonu pozwalający na uzyskanie dodatkowych informacji o zdarzeniu lub zagrożeniu;4)
inne informacje istotne dla zgłoszenia alarmowego umożliwiające podjęcie czynności przez podmioty ratownicze.