§ 11. - Organizacja i sposób funkcjonowania centrum powiadamiania ratunkowego oraz procedur obsługi zgłoszeń alarmowych

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.832

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 maja 2021 r.
§  11. 
1. 
Zgłoszenie alarmowe przekazywane do właściwego dyspozytora w ramach systemu powiadamiania ratunkowego zawiera:
1)
unikatowy identyfikator zgłoszenia alarmowego;
2)
datę i godzinę przyjęcia zgłoszenia alarmowego;
3)
informację o miejscu zdarzenia lub zagrożenia określającą to miejsce w sposób umożliwiający szybkie dotarcie właściwych podmiotów ratowniczych;
4)
opis zdarzenia lub zagrożenia, w tym liczbę osób poszkodowanych lub będących w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego;
5)
identyfikator operatora numerów alarmowych, który przyjął zgłoszenie alarmowe;
6)
informację o podmiocie lub podmiotach ratowniczych, do których skierowano zgłoszenie alarmowe;
7)
rodzaj zdarzenia lub zagrożenia według katalogu zdarzeń, o którym mowa w § 10;
8)
informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego;
9)
odnośnik do dokumentu elektronicznego zawierającego treść oryginalnego zgłoszenia alarmowego;
10)
dane abonenta pozyskane z systemu PLI CBD.
2. 
W przypadku gdy jest możliwe uzyskanie dalszych informacji niezbędnych do podjęcia działań ratowniczych, zgłoszenie alarmowe przekazywane do właściwego dyspozytora, niezależnie od danych lub informacji, o których mowa w ust. 1, zawiera:
1)
informację o dokładnym adresie miejsca zdarzenia lub zagrożenia ze współrzędnymi geograficznymi;
2)
informację o budynku, w którym ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie, w tym informację o wysokości lub liczbie pięter tego budynku, oraz informację o kondygnacji, na której ma miejsce zdarzenie lub zagrożenie;
3)
informację o imieniu i nazwisku osoby zgłaszającej oraz numer telefonu pozwalający na uzyskanie dodatkowych informacji o zdarzeniu lub zagrożeniu;
4)
inne informacje istotne dla zgłoszenia alarmowego umożliwiające podjęcie czynności przez podmioty ratownicze.