Art. 191. - [Okresowe informacje przesyłane członkom funduszu emerytalnego] - Organizacja i funkcjonowanie funduszy emerytalnych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.930 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 17 maja 2023 r. do: 4 października 2023 r.
Art. 191. [Okresowe informacje przesyłane członkom funduszu emerytalnego]
1.
Fundusz przesyła każdemu członkowi funduszu, w regularnych odstępach czasu, nie rzadziej jednak niż co 12 miesięcy, informację o środkach znajdujących się na rachunku członka, terminach dokonanych w tym okresie wpłat składek i wypłat transferowych oraz przeliczeniu tych składek i wypłat transferowych na jednostki rozrachunkowe, o wynikach działalności lokacyjnej funduszu, a także o zasadach polityki inwestycyjnej i celu inwestycyjnym funduszu, wraz ze wskaźnikami, do których są porównywane osiągane przez fundusz stopy zwrotu. Informacja jest przesyłana w trybie i formie uzgodnionych z członkiem funduszu. Tryby i formy przesyłania informacji, które mogą być stosowane w danym funduszu, określa jego statut.1a.
W informacji, o której mowa w ust. 1, otwarty fundusz jest obowiązany umieścić także następujące informacje:1)
stopy zwrotu otwartego funduszu osiągane w przeszłości;2)
wysokość opłat, o których mowa w art. 134 ust. 1, oraz kosztów, o których mowa w art. 136 ust. 1, 2a i 2b;3)
opis ryzyka inwestycyjnego związanego z członkostwem w otwartym funduszu.1b.
Otwarty fundusz przesyła członkowi funduszu informację, w trybie i formie uzgodnionych z członkiem funduszu na podstawie ust. 1, o rozpoczęciu przekazywania środków zgromadzonych na rachunku członka w związku z ukończeniem przez członka wieku niższego o 10 lat od wieku emerytalnego oraz o sposobie przekazywania środków.2.
W razie sporu ciężar dowodu dostarczenia informacji, o których mowa w ust. 1 i 1b, spoczywa na funduszu.