§ 12. - Organizacja i funkcjonowanie centrów powiadamiania ratunkowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.574

Akt utracił moc
Wersja od: 5 maja 2014 r.
§  12.
1.
W przypadku braku możliwości przekazania zgłoszenia alarmowego do podmiotu ratowniczego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego operator numeru alarmowego przekazuje zgłoszenie alarmowe do właściwego dyspozytora w drodze połączenia telefonicznego.
2.
W sytuacji, o której mowa w ust. 1, komendant wojewódzki Policji, Komendant Stołeczny Policji lub komendant powiatowy (miejski) Policji, a także komendant wojewódzki lub powiatowy (miejski) Państwowej Straży Pożarnej oraz dysponent zespołów ratownictwa medycznego właściwi dla miejsca zdarzenia lub zagrożenia mogą zwrócić się do kierownika centrum, w którym było obsługiwane zgłoszenie alarmowe, z wnioskiem o przekazanie:
1)
kopii zapisu zarejestrowanego pierwszego zgłoszenia o zdarzeniu lub zagrożeniu;
2)
kopii zapisu zarejestrowanych kolejnych zgłoszeń dotyczących zdarzenia lub zagrożenia;
3)
daty i czasu przyjęcia zgłoszenia alarmowego;
4)
czasu przekazania informacji o zdarzeniu lub zagrożeniu do podmiotów ratowniczych.