§ 6. - Organizacja aplikacji dyplomatyczno-konsularnej, sposób dokumentowania znajomości języków obcych oraz szczegółowe zasady przeprowadzania egzaminu dyplomatyczno-konsularnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1962 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 30 kwietnia 2019 r.
§  6. 
1. 
Dyrektor generalny służby zagranicznej wyznacza spośród członków personelu dyplomatyczno-konsularnego kierownika aplikacji w stopniu dyplomatycznym nie niższym niż radca.
2. 
Kierownik aplikacji opracowuje plan szkolenia specjalistycznego części teoretycznej aplikacji, plan części praktycznej aplikacji oraz wyznacza aplikantowi temat pracy pisemnej, o której mowa w § 9.
3. 
Kierownik aplikacji, opracowując oddzielnie dla każdego aplikanta plan części praktycznej aplikacji, uwzględnia potrzeby służby zagranicznej, wykształcenie aplikanta i jego dotychczasowe doświadczenia zawodowe.
4. 
Plan szkolenia specjalistycznego powinien obejmować następujące zagadnienia:
1)
organizacja służby zagranicznej;
2)
elementy historii polskiej dyplomacji;
3)
prawo międzynarodowe publiczne, w tym prawo dyplomatyczne i konsularne;
4)
elementy prawa Unii Europejskiej;
5)
protokół i korespondencja dyplomatyczna;
6)
polityka zagraniczna Rzeczypospolitej Polskiej;
7)
międzynarodowe stosunki polityczne i gospodarcze;
8)
organizacje międzynarodowe i ponadnarodowe;
9)
zagraniczna promocja Polski;
10)
współpraca gospodarcza z zagranicą.