Art. 15. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.190.1360 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 maja 2011 r.
Art.  15.
1.
Każdy może wnieść do wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców, a w szczególności w sprawie:
1)
pominięcia wyborcy w rejestrze;
2)
wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania;
3)
niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru;
4)
ujęcia w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
2.
Reklamację wnosi się pisemnie lub ustnie do protokołu.
3.
Wójt lub burmistrz (prezydent miasta) obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie.
4.
Decyzję, wraz z uzasadnieniem, doręcza się niezwłocznie wnoszącemu reklamację, a gdy dotyczy ona innych osób - również tym osobom.
5.
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru wnoszący reklamację bądź osoba skreślona z rejestru może wnieść, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Przepisy art. 13 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.