Art. 140. - [Obowiązek organu podatkowego po upływie terminu załatwienia sprawy] - Ordynacja podatkowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2383 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 25 marca 2024 r. do: 30 czerwca 2024 r.
Art. 140. [Obowiązek organu podatkowego po upływie terminu załatwienia sprawy]
§ 1.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.§ 2.
Ten sam obowiązek ciąży na organie podatkowym również w przypadku, gdy niedotrzymanie terminu nastąpiło z przyczyn niezależnych od organu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (19)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (19)
- Czy pracownik zastępujący powinien wszcząć sprawę od początku, a tamto postępowanie zakończyć, czy wydać decyzję pomimo, że upłynęło już prawie 7 miesięcy, a podatnik nie został poinformowany, co w jego sprawie się dzieje?
- Czy jeśli termin rozpatrzenia sprawy przedłuża się ze względu na terminy wynikające z przepisów prawa podatkowego, to należy do wnioskodawcy wysłać postanowienie o nowym terminie załatwienia sprawy?
- Ile czasu ma organ I instancji na ponowne rozpatrzenie sprawy?