§ 8. - Opłaty elektroniczne pobierane w Systemie Poboru Opłaty Elektronicznej KAS oraz przekazywanie kar pieniężnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.1058

Akt utracił moc
Wersja od: 14 czerwca 2021 r.
§  8. 
1. 
Korzystający z dróg publicznych może złożyć w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, do pobierającego opłatę reklamację w zakresie prawidłowości naliczonej opłaty elektronicznej, w terminie 6 miesięcy od dnia doręczenia w Systemie Poboru Opłaty Elektronicznej KAS dokumentu informującego.
2. 
Reklamację złożoną po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, pozostawia się bez rozpatrzenia.
3. 
Złożenie reklamacji nie zwalnia z obowiązku wniesienia opłaty elektronicznej.
4. 
Pobierający opłatę rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
5. 
W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części odpowiedź na reklamację zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne.
6. 
W przypadku uznania reklamacji w całości lub w części nadpłacona kwota opłaty elektronicznej stanowi:
1)
przedpłatę, jeżeli w dniu uznania reklamacji korzystający z dróg publicznych jest zarejestrowany w rejestrze uiszczających opłatę elektroniczną - w przypadku opłaty elektronicznej wnoszonej w trybie przedpłaty;
2)
nienależnie pobraną opłatę elektroniczną - w przypadku opłaty elektronicznej wnoszonej w trybie:
a)
przedpłaty, jeżeli w dniu uznania reklamacji korzystający z dróg publicznych nie jest zarejestrowany w rejestrze uiszczających opłatę elektroniczną,
b)
płatności okresowej z zabezpieczeniem.