Art. 27. - [Organ prowadzący rejestr; treść rejestru; dostęp do danych w rejestrze] - Opieka nad dziećmi w wieku do lat 3.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.338 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 marca 2024 r.
Art.  27.  [Organ prowadzący rejestr; treść rejestru; dostęp do danych w rejestrze]
1. 
Rejestr prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.
2. 
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta publikuje rejestr za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a.
3. 
Dane zawarte w rejestrze publikowane są przy użyciu systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 62a, na stronach podmiotowych właściwej gminy oraz ministra właściwego do spraw rodziny.
4. 
Rejestr zawiera:
1)
nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
2)
numer NIP podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
3)
miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
4)
informację o zawieszaniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
5)
informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
6)
adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
7)
liczbę miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;
8)
liczbę dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;
9)
informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
10)
wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym;
11)
dane dotyczące dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego:
a)
imię i nazwisko,
b)
datę urodzenia,
c)
numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL - numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość,
ca)
obywatelstwo,
d)
datę rozpoczęcia i zakończenia uczęszczania przez dziecko do danego żłobka lub klubu dziecięcego,
e)
wysokość opłaty za pobyt dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym w poszczególnych miesiącach;
12)
dane dotyczące rodziców dziecka uczęszczającego do żłobka lub klubu dziecięcego:
a)
imię i nazwisko,
b)
datę urodzenia,
c)
numer PESEL, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL - numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość,
ca)
obywatelstwo,
d)
adres poczty elektronicznej i numer telefonu;
13)
numer rachunku bankowego podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
14)
informację o dofinansowaniu miejsc opieki ze środków publicznych.
5. 
Adres będącego osobą fizyczną podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy, jeżeli jest inny niż adres prowadzenia przez tę osobę żłobka lub klubu dziecięcego, oraz dane i informacje, o których mowa w ust. 4 pkt 11-13, nie podlegają ujawnieniu na stronach podmiotowych gminy prowadzącej rejestr i ministra właściwego do spraw rodziny.
6. 
Informacje, o których mowa w ust. 4, są przetwarzane przez ministra właściwego do spraw rodziny w celu umożliwienia prowadzenia rejestru oraz w celu umożliwienia uzyskania przez rodziców dofinansowania, o którym mowa w art. 64c ust. 1, realizacji prawa do tego dofinansowania przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a także w celu monitorowania realizacji tego prawa.