Określenie zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.130.1390

Akt utracił moc
Wersja od: 8 czerwca 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 24 maja 2004 r.
w sprawie określenia zakresu informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych2)

Na podstawie art. 71e pkt 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
Zakres informacji wymaganych do wydania decyzji o wprowadzeniu ograniczeń lub zakazów wykonywania operacji lotniczych określa załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 maja 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 106, poz. 1121).

2) Przepisy niniejszego rozporządzenia wdrażają postanowienia dyrektywy 2002/30/WE z dnia 26 marca 2002 r. w sprawie ustanowienia zasad i procedur w odniesieniu do wprowadzania ograniczeń działalności w związku z hałasem w portach lotniczych Wspólnoty (Dz. Urz. WE L 85 z 28.03.2002).

Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszym rozporządzeniu, z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej, dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959 i Nr 99, poz. 1002.

ZAŁĄCZNIK

ZAKRES INFORMACJI WYMAGANYCH DO WYDANIA DECYZJI O WPROWADZENIU OGRANICZEŃ LUB ZAKAZÓW WYKONYWANIA OPERACJI LOTNICZYCH

1. Opis portu lotniczego zawierający informacje o przepustowości portu lotniczego, jego lokalizacji i otoczeniu, charakterystyce i wielkości ruchu lotniczego oraz charakterystyce poszczególnych dróg startowych.

2. Informacja o zamierzonych celach w zakresie ochrony środowiska w porcie lotniczym.

3. Mapy akustyczne dla obecnego roku oraz z lat poprzednich, w tym ocena liczby osób dotkniętych hałasem emitowanym przez statki powietrzne oraz opis metody obliczeniowej zastosowanej do opracowania map akustycznych wykonanych przy zastosowaniu co najmniej wspólnych wskaźników hałasu Lden i Lnight.

4. Prognozowana mapa akustyczna zawierająca ocenę liczby osób prawdopodobnie dotkniętych hałasem samolotów, wraz z rozróżnieniem obszarów mieszkaniowych istniejących i nowo zbudowanych.

5. Opis działań podjętych w celu zredukowania hałasu emitowanego przez statki powietrzne w porcie lotniczym, w szczególności w zakresie zagospodarowania przestrzennego, programów izolacji dźwiękowej, procedur operacyjnych, wprowadzonych ograniczeń w wykonywaniu operacji lotniczych (limity poziomu hałasu, ograniczenia i zakazy nocne, dodatkowe opłaty, preferencyjne użytkowanie dróg startowych, trasy preferowane ze względu na hałas) oraz monitorowania hałasu.

6. Projekt rozbudowy portu lotniczego, w szczególności w celu zwiększenia przepustowości lotniska, rozbudowy dróg startowych lub terminalu - jeżeli rozbudowa taka jest przewidywana - oraz charakterystyka przewidywanego przyszłego ruchu lotniczego i jego szacowany wzrost.

7. Opis skutków zmiany przepustowości lotniska - w przypadku zmiany tej przepustowości.

8. Opis przewidywanych skutków w przypadku niepodjęcia działań w celu zredukowania hałasu emitowanego przez statki powietrzne w porcie lotniczym.

9. Opis alternatywnych działań możliwych do podjęcia w celu zredukowania hałasu emitowanego przez statki powietrzne w porcie lotniczym, wraz z opisem kosztów ich wprowadzenia, podmiotowego i czasowego zakresu ich działania oraz opisem ich skuteczności.

10. Opis przewidywanych skutków podjęcia działań, o których mowa w pkt 9, w szczególności skutków dla środowiska naturalnego, użytkowników lotniska, pasażerów, przedsiębiorców, osób zamieszkujących w pobliżu lotniska oraz innych portów lotniczych.

11. Opis przyczyn wyboru działań, o których mowa w pkt 9, wraz z uzasadnieniem.