Określenie wzoru oraz sposobu prowadzenia rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.160.1095

Akt utracił moc
Wersja od: 29 grudnia 1997 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 19 grudnia 1997 r.
w sprawie określenia wzoru oraz sposobu prowadzenia rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

Na podstawie art. 35b ust. 10 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110 oraz z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 769) zarządza się, co następuje:
Rejestr publicznych zakładów opieki zdrowotnej, zwany dalej "rejestrem", prowadzi się w księdze rejestrowej.
Do rejestru wpisuje się samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, o których mowa w art. 35b ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 21, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 769), zwanej dalej "ustawą".
1.
Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:
-
rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
-
rubryka druga - data wpisu,
-
rubryka trzecia - nazwa, siedziba i adres zakładu,
-
rubryka czwarta - oznaczenie podmiotu, który utworzył zakład, i organu sprawującego nadzór,
-
rubryka piąta - imiona i nazwisko kierownika zakładu i jego kwalifikacje,
-
rubryka szósta - podstawowe kierunki działalności zakładu,
-
rubryka siódma - data zarządzenia lub uchwały o utworzeniu zakładu i data decyzji o wpisaniu zakładu do rejestru, o którym mowa w art. 12 ustawy, oraz wzmianka o złożeniu tych dokumentów,
-
rubryka ósma - data statutu, wzmianka o jego złożeniu i wprowadzanych zmianach,
-
rubryka dziewiąta - wzmianka o powołaniu i składzie rady społecznej,
-
rubryka dziesiąta - numer identyfikacyjny nadany w rejestrze podmiotów gospodarki narodowej na podstawie przepisów o statystyce publicznej,
-
rubryka jedenasta - data zarządzenia lub uchwały o przekształceniu, likwidacji zakładu, wzmianka o złożeniu tych dokumentów oraz imię i nazwisko likwidatora,
-
rubryka dwunasta - uwagi.
2.
W rubryce "uwagi" zamieszcza się między innymi informację o przyczynach wykreślenia zakładu z rejestru.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego zakładu prowadzi się oddzielne akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
Wniosek o wpis do rejestru, złożony przez kierownika zakładu, powinien zawierać dokładne dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk rejestru. Do wniosku o dokonanie każdego wpisu dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, do której wpis ma być dokonany.
1.
Rejestr oraz złożone do akt dokumenty stanowiące podstawę wpisu może przeglądać każdy pod nadzorem sekretarza sądowego.
2.
Zaświadczenia, odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.
Traci moc rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 lutego 1992 r. w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 16, poz. 66).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.