Określenie wzoru formularza zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.297

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 lutego 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII 1
z dnia 12 lutego 2021 r.
w sprawie określenia wzoru formularza zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych

Na podstawie art. 41 ust. 4c ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, 2127 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 11, 234 i 282) zarządza się, co następuje:
Określa się wzór formularza zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, w tym w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

ZAWIADOMIENIE o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowalnych (PB-12)

ZAWIADOMIENIE
o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych
(PB-12)
Podstawa prawna: Art. 41 ust. 4 w zw. z ust. 4b ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333, z późn. zm.).
1. ORGAN NADZORU BUDOWLANEGO
Nazwa: .........................................................................................................................................................................
2.1. DANE INWESTORA1)
Imię i nazwisko lub nazwa: .........................................................................................................................................
Kraj: .........................................................Województwo: ........................................................................................
Powiat: ......................................................................Gmina: ....................................................................................
Ulica: ..........................................................................................Nr domu: ......................Nr lokalu: ........................
Miejscowość: .............................................Kod pocztowy: ............................ Poczta: ............................................
Email (nieobowiązkowo): ............................................................................................................................................
Nr tel. (nieobowiązkowo): ...........................................................................................................................................
2.2. DANE INWESTORA (DO KORESPONDENCJI)1
Wypełnia się, jeżeli adres do korespondencji inwestora jest inny niż wskazany w pkt 2.1.
Kraj: ..........................................................Województwo: ........................................................................................
Powiat: .........................................................................Gmina: .................................................................................
Ulica: ............................................................................................Nr domu: .......................Nr lokalu: ....................
Miejscowość: ..............................................Kod pocztowy: ............................. Poczta:............................................
Adres skrzynki ePUAP2): .............................................................................................................................................
3. DANE PEŁNOMOCNIKA1)
Wypełnia się, jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika.
pełnomocnik pełnomocnik do doręczeń
Imię i nazwisko: ...........................................................................................................................................................
Kraj: .........................................................Województwo: ........................................................................................
Powiat: .........................................................................Gmina: ..................................................................................
Ulica: ...............................................................................................Nr domu: .................... Nr lokalu: ....................
Miejscowość: .............................................Kod pocztowy: .............................. Poczta: ..........................................
Adres skrzynki ePUAP2): ............................................................................................................................................
Email (nieobowiązkowo): ...........................................................................................................................................
Nr tel. (nieobowiązkowo): ...........................................................................................................................................
4. INFORMACJE O DECYZJI O POZWOLENIU NA BUDOWĘ LUB ZGŁOSZENIU
Nazwa organu wydającego decyzję (przyjmującego zgłoszenie): ...............................................................................
.......................................................................................................................................................................................
Nr decyzji: ................................................................. Znak sprawy: ...........................................................................
Data wydania decyzji (złożenia zgłoszenia): ...............................................................................................................
Rodzaj i zakres robót objętych decyzją (zgłoszeniem): ...............................................................................................
.......................................................................................................................................................................................
5. ZAMIERZONY TERMIN ROZPOCZĘCIA ROBÓT BUDOWLANYCH
Termin: .........................................................................................................................................................................
6. DANE KIEROWNIKA BUDOWY
Imię i nazwisko: ...........................................................................................................................................................
7. DANE INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO1
Wypełnia się, jeżeli inspektor nadzoru inwestorskiego został ustanowiony.

Imię i nazwisko: ..........................................................................................................................................................

8. ZAŁĄCZNIKI
Kopia zaświadczenia o wpisie kierownika budowy na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.

Kopia decyzji o nadaniu kierownikowi budowy uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności.

Kopia zaświadczenia o wpisie inspektora nadzoru inwestorskiego na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.

Kopia decyzji o nadaniu inspektorowi nadzoru inwestorskiego uprawnień budowlanych w odpowiedniej specjalności.

Oświadczenie lub kopia oświadczenia projektanta o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno-budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.

Oświadczenie lub kopia oświadczenia projektanta sprawdzającego o sporządzeniu projektu technicznego, dotyczącego zamierzenia budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, projektem zagospodarowania działki lub terenu oraz projektem architektoniczno - budowlanym oraz rozstrzygnięciami dotyczącymi zamierzenia budowlanego.

Pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546, z późn. zm.)) – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika.

9. PODPIS INWESTORA (PEŁNOMOCNIKA) I DATA PODPISU
Podpis powinien być czytelny. Podpis i datę podpisu umieszcza się w przypadku dokonywania zawiadomienia w postaci papierowej.
......................................................................................................................................................................................
1) W przypadku większej liczby inwestorów, pełnomocników lub inspektorów nadzoru inwestorskiego dane kolejnych inwestorów, pełnomocników lub inspektorów nadzoru budowlanego dodaje się w formularzu albo zamieszcza na osobnych stronach i dołącza do formularza.

2) Adres skrzynki ePUAP wskazuje się w przypadku wyrażenia zgody na doręczanie korespondencji w niniejszej sprawie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

)

1 Minister Rozwoju, Pracy i Technologii kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii (Dz. U. poz. 1718).