§ 13. - Określenie warunków technicznych i organizacyjnych wymaganych do prowadzenia działalności maklerskiej przez niektóre podmioty oraz do prowadzenia rachunków papierów wartościowych przez bank.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.71.640

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2005 r.
§  13.
1.
Dom maklerski jest obowiązany prowadzić rejestr skarg, zawierający informacje o wszystkich skargach na działalność domu maklerskiego złożonych w ciągu danego roku kalendarzowego.
2.
W rejestrze skarg umieszcza się następujące dane:
1)
imię i nazwisko lub firmę (nazwę) podmiotu składającego skargę;
2)
numer rachunku papierów wartościowych podmiotu składającego skargę, o ile podmiot ten posiada rachunek papierów wartościowych w domu maklerskim;
3)
datę złożenia skargi;
4)
przedmiot skargi;
5)
datę ostatecznego załatwienia sprawy;
6)
sposób ostatecznego załatwienia sprawy.
3.
Dane, o których mowa w ust. 2 pkt 1-4, podlegają wpisowi do rejestru skarg niezwłocznie po złożeniu skargi, a dane, o których mowa w ust. 2 pkt 5 i 6, niezwłocznie po ostatecznym załatwieniu sprawy.
4.
Po ostatecznym załatwieniu sprawy kopie dokumentów, sporządzonych lub otrzymanych w związku ze sprawą przez dom maklerski, dołącza się do rejestru skarg w formie załącznika.
5.
Rejestr skarg prowadzi inspektor nadzoru.
6.
Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio do banku prowadzącego działalność maklerską w formie wyodrębnionej jednostki.