Określenie szczegółowych zasad ustalania minimalnej sumy gwarancyjnej ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej organizatorów imprez masowych za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.105.665

Akt utracił moc
Wersja od: 14 sierpnia 1998 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 4 sierpnia 1998 r.
w sprawie określenia szczegółowych zasad ustalania minimalnej sumy gwarancyjnej ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej organizatorów imprez masowych za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny.

Na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 106, poz. 680) zarządza się, co następuje:
Zakład ubezpieczeń ustala wysokość minimalnej sumy gwarancyjnej, biorąc pod uwagę:
1)
liczbę uczestników, przy czym w przypadku imprez na otwartej przestrzeni, przy wzroście liczby uczestników o każde kolejne 1.000 osób, a w przypadku imprez w obiekcie zamkniętym, przy wzroście uczestników o każde kolejne 100 osób, minimalna suma gwarancyjna może wzrosnąć o 50%,
2)
miejsce przeprowadzania imprezy (stadion, inny obiekt nie będący budynkiem lub teren umożliwiający przeprowadzenie imprezy masowej; hala sportowa lub inny budynek umożliwiający przeprowadzenie imprezy masowej),
3)
położenie obiektu, a w szczególności: drogi ewakuacyjne, drogi dojazdu dla służb ratowniczych i Policji,
4)
organizację i stopień zabezpieczenia imprezy, a w szczególności informacje o zabezpieczeniu przeciwpożarowym, stanie technicznym obiektu, stanie liczebnym służb porządkowych.
Wysokość minimalnych sum gwarancyjnych ustala się dla poszczególnych kategorii imprez: sportowych, artystycznych, rozrywkowych.
Minimalna suma gwarancyjna może być ustalana albo w odniesieniu do jednej imprezy masowej, albo imprez masowych organizowanych przez tego samego organizatora w tym samym obiekcie w okresie 12 miesięcy.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.