Określenie podmiotów upoważnionych do wydawania i zatwierdzania dokumentów uprawniających statek do przewozu ziarna luzem.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.63.574

Akt utracił moc
Wersja od: 23 maja 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 23 kwietnia 2002 r.
w sprawie określenia podmiotów upoważnionych do wydawania i zatwierdzania dokumentów uprawniających statek do przewozu ziarna luzem.

Na podstawie art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 109, poz. 1156) zarządza się, co następuje:
Dokumentami stanowiącymi dowód spełnienia wymagań bezpieczeństwa - przewidzianych w rozdziale VI Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, sporządzonej w Londynie dnia 1 listopada 1974 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 318 i 319) wraz z Protokołem dotyczącym Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu, sporządzonym w Londynie dnia 17 lutego 1978 r. (Dz. U. z 1984 r. Nr 61, poz. 320 i 321 oraz z 1986 r. Nr 35, poz. 177) - przez statek o polskiej przynależności przewożący ziarno luzem są:
1)
plan ładowania ziarna,
2)
dokument uprawnienia do przewozu ziarna.
Plan ładowania ziarna zatwierdza, na wniosek armatora lub stoczni, polska instytucja klasyfikacyjna działająca pod nazwą "Polski Rejestr Statków S.A.", z siedzibą w Gdańsku, zwana dalej "PRS".
Na podstawie zatwierdzonego planu, o którym mowa w § 2, PRS wydaje, na wniosek armatora lub stoczni, dokument uprawnienia do przewozu ziarna.
Dowodem spełnienia wymagań konwencji, o której mowa w § 1, przez statek o obcej przynależności przewożący ziarno luzem są: plan ładowania ziarna i dokument uprawnienia do przewozu ziarna wydany przez administrację państwa będącego stroną tej konwencji.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.