§ 1. - Określenie obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1143 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 września 2023 r.
§  1. 
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:
1)
tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:
odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N7-N8 do trawersu prawego światła wejściowego, o długości 1,9 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,
b)
tor podejściowy do Portu Północnego:
odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,06 km i głębokości naturalnej większej od 18,0 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,
odcinek od pary pław P1-P2 do pary stawa P13 - pława P14, o długości 4,79 km, szerokości w dnie 600 m i głębokości technicznej 18,0 m,
odcinek od pary stawa P13 - pława P14 do obrotnicy o średnicy 670 m włączający obrotnicę zewnętrzną o średnicy 750 m i głębokości technicznej 18,0 m, o długości 1,50 km i głębokości technicznej 18,0 m, rozszerzający się w lewą stronę od pławy P14 do pławy P18 i osiągający szerokość w dnie od 600 m do 810 m,
obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 18,0 m,
c)
tor podejściowy i tor wodny przez Wisłę Śmiałą:
odcinek toru podejściowego od pławy GW do lewego światła wejściowego, o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Wiśle Śmiałej od lewego światła wejściowego do obrotnicy, o długości 2,8 km, szerokości w dnie od 60 m do 70 m i głębokości technicznej 7,0 m,
obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle na Kanale Płonie, o długości 0,7 km, szerokości w dnie od 51 m do 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Kanału Płonie do obrotnicy, o długości 2,7 km, szerokości w dnie 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,
obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od obrotnicy do Mostu Wantowego włącznie, o długości 2,9 km, szerokości w dnie 60 m poza Mostem Wantowym i głębokości technicznej 7,0 m poza Mostem Wantowym,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Mostu Wantowego do Mostu Siennickiego włącznie, o długości 1,2 km, szerokości w dnie 50 m poza mostem Siennickim i głębokości technicznej 5,0 m;
2)
falochrony zewnętrzne:
a)
falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,
b)
falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 754,8 m,
c)
falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,
d)
falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 1557,8 m,
da)
falochron osłonowy południowo-wschodni Portu Północnego o długości 826,0 m,
e)
obudowa ujścia Wisły Śmiałej:
falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,
grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m,
ostroga zachodnia o długości 200,0 m,
umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy nabieżników świetlnych - 6 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 27 szt.,
c)
dalby świetlne - 2 szt.;
4)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu - 15 szt.,
b)
pławy toru podejściowego do Portu Północnego - 14 szt.
c)
pławy toru podejściowego przez Wisłę Śmiałą - 2 szt.,
d)
pławy toru wodnego na Wiśle Śmiałej - 17 szt.,
e)
pławy toru wodnego na Martwej Wiśle - 28 szt.;
5)
latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;
6)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,
d)
kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,
e)
kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;
7)
system radionawigacyjny "Differential Global Positioning System" (DGPS) oraz system referencyjny hydrograficzny RTK GNSS z siecią zdalnego nadzoru i monitorowania;
8)
infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska":
a)
radarowe stacje brzegowe,
b)
dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk - Gdynia,
c)
linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,
d)
system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,
e)
systemy telewizji przemysłowej,
f)
mierniki hydrometeorologiczne;
9)
systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
10)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
11)
zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;
12)
stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS) z siecią telekomunikacyjną i centralną bazą danych.