Określenie obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1143 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 września 2023 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 7 maja 2015 r.
w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2022 r. poz. 1624 oraz z 2023 r. poz. 261) zarządza się, co następuje:
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:
1)
tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:
odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,
odcinek od pary pław N7-N8 do trawersu prawego światła wejściowego, o długości 1,9 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,
b)
tor podejściowy do Portu Północnego:
odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,06 km i głębokości naturalnej większej od 18,0 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,
odcinek od pary pław P1-P2 do pary stawa P13 - pława P14, o długości 4,79 km, szerokości w dnie 600 m i głębokości technicznej 18,0 m,
odcinek od pary stawa P13 - pława P14 do obrotnicy o średnicy 670 m włączający obrotnicę zewnętrzną o średnicy 750 m i głębokości technicznej 18,0 m, o długości 1,50 km i głębokości technicznej 18,0 m, rozszerzający się w lewą stronę od pławy P14 do pławy P18 i osiągający szerokość w dnie od 600 m do 810 m,
obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 18,0 m,
c)
tor podejściowy i tor wodny przez Wisłę Śmiałą:
odcinek toru podejściowego od pławy GW do lewego światła wejściowego, o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Wiśle Śmiałej od lewego światła wejściowego do obrotnicy, o długości 2,8 km, szerokości w dnie od 60 m do 70 m i głębokości technicznej 7,0 m,
obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle na Kanale Płonie, o długości 0,7 km, szerokości w dnie od 51 m do 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Kanału Płonie do obrotnicy, o długości 2,7 km, szerokości w dnie 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,
obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od obrotnicy do Mostu Wantowego włącznie, o długości 2,9 km, szerokości w dnie 60 m poza Mostem Wantowym i głębokości technicznej 7,0 m poza Mostem Wantowym,
odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Mostu Wantowego do Mostu Siennickiego włącznie, o długości 1,2 km, szerokości w dnie 50 m poza mostem Siennickim i głębokości technicznej 5,0 m;
2)
falochrony zewnętrzne:
a)
falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,
b)
falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 754,8 m,
c)
falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,
d)
falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 1557,8 m,
da)
falochron osłonowy południowo-wschodni Portu Północnego o długości 826,0 m,
e)
obudowa ujścia Wisły Śmiałej:
falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,
grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m,
ostroga zachodnia o długości 200,0 m,
umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy nabieżników świetlnych - 6 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 27 szt.,
c)
dalby świetlne - 2 szt.;
4)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu - 15 szt.,
b)
pławy toru podejściowego do Portu Północnego - 14 szt.
c)
pławy toru podejściowego przez Wisłę Śmiałą - 2 szt.,
d)
pławy toru wodnego na Wiśle Śmiałej - 17 szt.,
e)
pławy toru wodnego na Martwej Wiśle - 28 szt.;
5)
latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;
6)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,
d)
kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,
e)
kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;
7)
system radionawigacyjny "Differential Global Positioning System" (DGPS) oraz system referencyjny hydrograficzny RTK GNSS z siecią zdalnego nadzoru i monitorowania;
8)
infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska":
a)
radarowe stacje brzegowe,
b)
dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk - Gdynia,
c)
linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,
d)
system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,
e)
systemy telewizji przemysłowej,
f)
mierniki hydrometeorologiczne;
9)
systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
10)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
11)
zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;
12)
stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS) z siecią telekomunikacyjną i centralną bazą danych.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdynia wchodzą:
1)
tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
tor podejściowy do wejścia głównego:
odcinek od pławy GD do pary pław G1-G2, o długości 3,8 km,
odcinek od pary pław G1-G2 do linii łączącej główki wejścia głównego, o długości 2,8 km, szerokości w dnie 150,0 m i głębokości technicznej 14,5 m,
b)
podejście do wejścia południowego, o głębokości technicznej 9,1 m;
2)
falochrony zewnętrzne:
a)
falochron główny o długości 2018,8 m,
b)
głowica falochronu północnego wyspowego o długości 18,4 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne:
a)
stawy nabieżników świetlnych - 2 szt.,
b)
znaki i światła nawigacyjne - 4 szt.;
4)
pływające oznakowanie nawigacyjne:
a)
pławy toru podejściowego do wejścia głównego - 3 szt.,
b)
pławy podejścia do wejścia południowego - 1 szt.;
5)
latarnie, o których mowa w § 1 pkt 5;
6)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko nr 1 o powierzchni 5,9 km2 i głębokości od 9,0 m do 16,0 m,
b)
kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,9 km2 i głębokości od 13,0 m do 25,0 m,
c)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 3,2 km2 i głębokości od 26,0 m do 31,0 m;
7)
systemy, o których mowa w § 1 pkt 7;
8)
infrastruktura, o której mowa w § 1 pkt 8;
9)
systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;
10)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;
11)
system hydrograficzny, o którym mowa w § 1 pkt 11;
12)
system identyfikacji statków (AIS), o którym mowa w § 1 pkt 12.
W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portów Świnoujście i Szczecin wchodzą:
1)
tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:
a)
podejściowy tor wodny do Świnoujścia o długości 60,8 km, którego oś przebiega od punktu o współrzędnych podanych w układzie "WGS-84" φ = 53°55'45,6"N, λ = 014°16'40,5"E do punktu o współrzędnych podanych w układzie "WGS-84" φ = 54°14'40,9"N, λ = 014°11'00,8"E i dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie "WGS-84" φ = 54°16'58,2"N, λ = 014°05'13,1"E oraz dalej do punktu o współrzędnych podanych w układzie "WGS-84" φ = 54°26'26,9"N, λ = 014°05'43,3"E, o szerokościach w dnie: 210 m - od km 0 do km 0,8; 200 m - od km 0,8 do km 26,8; 220 m - od km 26,8 do km 35,6; 240 m - od km 35,6 do km 60,8 i głębokości technicznej 14,5 m,
b)
wejściowy tor wodny do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, na odcinku od połączenia z podejściowym torem wodnym do Świnoujścia do obrotnicy w Porcie Zewnętrznym; szerokość toru w dnie 200 m, głębokość techniczna 14,5 m, długość toru 1386 m, licząc od punktu połączenia z torem podejściowym o współrzędnych w układzie "WGS-84" φ = 53°56'21,8"N, λ = 014°16'30,3"E do przecięcia z północną krawędzią obrotnicy w punkcie o współrzędnych w układzie "WGS-84" φ = 53°55'48,3"N, λ = 014°17'20,1"E,
c)
akwen o powierzchni 0,12 km2 pomiędzy wschodnią krawędzią podejściowego toru wodnego do Świnoujścia i zachodnią krawędzią wejściowego toru wodnego do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, ograniczony od południa ostrogą osłaniającą wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu,
d) 2
 tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,13 km (licząc od punktu o współrzędnych podanych w układzie "WGS-84" φ = 53°55'45,6"N, λ = 14°16'40,5"E w kierunku południowym), z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru, przy mijankach i obrotnicach oraz na odcinkach przejściowych, o podanych parametrach na odcinkach prostych:
od km 0 do km 3,1 o szerokości od 210 m do 150 m i głębokości technicznej:
––
od km 0 do km 2,95: 14,5 m,
––
od km 2,95 do km 3,1: 13 m,
od km 3,1 do km 5,13 o szerokości od 150 m do 90 m i głębokości technicznej 13 m,
od km 5,13 do km 17,00 o szerokości 110 m i głębokości technicznej:
––
od km 5,13 do km 5,14: 13 m,
––
od km 5,14 do km 17: 12,5 m,
od km 17,00 do km 41,20 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
od km 41,20 do km 55,40 o szerokości 110 m i głębokości technicznej 12,5 m,
od km 55,40 do km 64,00 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
od km 64,00 do km 66,00 o szerokości 90 m i głębokości technicznej 12,5 m,
od km 66,00 do km 67,13 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
e) 3
 Kanał Grabowski o długości 0,34 km (pomiędzy obrotnicami przy Przesmyku Orlim i na wysokości Kanału Dębickiego), o szerokości minimalnej 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
f) 4
 Odra Zachodnia o długości 2,01 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej) z odpowiednimi poszerzeniami o podanych parametrach na odcinkach:
od km 0,00 do km 0,42 o szerokości od 180 m do 100 m i głębokości technicznej 12,5 m, - od km 0,42 do km 0,59 o szerokości od 100 do 120 m i głębokości technicznej 12,5 m,
od km 0,59 do km 0,98 o szerokości od 100 do 80 m i głębokości technicznej 9,7 m, - od km 0,98 do km 2,01 o szerokości 80 m i głębokości technicznej 7,0 m,
g) 5
 tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,12 km, o podanych parametrach na odcinkach: - od km 0 do km 3,94 o szerokości 70 m i głębokości technicznej 4,5 m,
od km 3,94 do km 4,85 o szerokości 100 m i głębokości technicznej 12,5 m,
od km 4,85 do km 4,97 o szerokości od 160 m do 130 m i głębokości technicznej 12,5 m,
od km 4,97 do km 5,12 o szerokości od 130 m do 140 m i głębokości technicznej 12,5 m,
h) 6
 tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 2,58 km, szerokości 70 mi głębokości technicznej 4,5 m;
2)
falochrony w Porcie Świnoujście:
a)
falochron wschodni o długości 2974,3 m, z nabrzeżem niskim o długości 111 m i głębokości technicznej 12,5 m,
b)
falochron centralny o długości 1490 m,
c)
ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu o długości 255,8 m, z nabrzeżem niskim o długości 42 m i głębokości technicznej 14,5 m, połączona z falochronem centralnym,
d)
falochron zachodni o długości 500 m;
3)
stałe znaki nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a)
stawy na wodzie - 2 szt.,
b)
stawy na lądzie - 5 szt. (w tym 2 stawy nabieżnikowe);
4)
pływające oznakowania nawigacyjne na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a)
pławy świetlne - 27 szt.,
b)
pławy nieświecące - 3 szt.,
c)
pławy świetlne zimowe - 25 szt.,
d)
pławy nieświecące zimowe - 3 szt.;
5)
latarnie morskie Świnoujście, Kikut, Niechorze, Kołobrzeg, Gąski, Darłowo;
6)
radiolatarnie morskie Świnoujście i Dziwnów;
7)
kotwicowiska na redzie Portów Świnoujście i Szczecin:
a)
kotwicowisko nr 1A o powierzchni 4,87 km2 i głębokości od 9,7 m do 10,8 m,
b)
kotwicowisko nr 1B o powierzchni 12,96 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,7 m,
c)
kotwicowisko nr 2A o powierzchni 11,21 km2 i głębokości od 12,0 m do 13,7 m,
d)
kotwicowisko nr 2B o powierzchni 6,83 km2 i głębokości od 13,0 m do 14,1 m,
e)
kotwicowisko kwarantannowe o powierzchni 4,82 km2 i głębokości od 13,4 m do 13,8 m,
f)
kotwicowisko nr 3 o powierzchni 12,12 km2 i głębokości od 16,2 m do 18 m,
g)
awaryjny akwen manewrowy o powierzchni 1,84 km2 i głębokości od 14,3 m do 15,3 m;
8)
stałe znaki nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a)
stawy na lądzie - 52 szt. (w tym 24 stawy nabieżnikowe),
b)
stawy na wodzie - 15 szt. (w tym 8 staw Bram Torowych, 4 stawy nabieżnikowe i 3 stałe znaki),
c)
dalby świetlne - 43 szt.,
d)
dalby nieświecące - 1 szt.,
e)
światła sektorowe na lądzie - 4 szt.,
f)
światła sektorowe na wodzie - 1 szt.;
9)
pływające oznakowanie nawigacyjne na torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a) 7
 pławy świetlne - 46 szt.
b)
pławy nieświecące - 10 szt.,
c) 8
 pławy świetlne zimowe - 22 szt.
d)
pławy nieświecące zimowe - 5 szt.;
10)
oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim - pławy nieświecące - 15 szt. i pławy świetlne - 4 szt.;
11)
punkt kontroli ruchu statków - 1 obiekt (punkt obserwacyjny Świnoujście);
12)
stacja nautyczna Karsibór;
13)
umocnienia brzegowe:
a)
Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:
brzeg wschodni o długości 3200 m,
brzeg zachodni o długości 2100 m,
b)
umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,
c)
ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,
d)
Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:
brzeg wschodni o długości 7200 m,
brzeg zachodni o długości 7200 m,
e)
Wyspa Chełminek:
ostroga północna o długości 48,4 m,
umocnienia brzegowe o długości 620 m,
ostroga południowa o długości 72 m,
f) 9
 Port Szczecin:
umocnienie skarpy podwodnej toru wodnego o długości:
––
50 m przy nabrzeżu Huk,
––
266,5 m przy nabrzeżu Żeglarskim,
––
91 m przy nabrzeżu BON,
––
200 m przy nabrzeżu Gnieźnieńskim,
umocnienie brzegowe o długości:
––
464,1 m wzdłuż wyspy Radolin,
––
634 m wzdłuż wysp Wielka Kępa oraz przy Orlim Przesmyku,
––
364,6 m wzdłuż północnego cypla wyspy Ostrów Grabowski;
14)
kotwicowiska:
a)
kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,59 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,
b)
kotwicowisko "Chełminek" o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,
c) 10
 kotwicowisko "Raduń" o powierzchni 0,044 km2 i głębokości od 8,0 m do 11,8 m,
d) 11
 kotwicowisko "Inoujście" o powierzchni 0,086 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;
15) 12
 pola refulacyjne przy torze wodnym Świnoujście - Szczecin:
a)
pole "D" - na km 15,10 o powierzchni 127 ha, wraz z przystanią składającą się z 6 stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
b)
pole "wyspa W 28" - na km 28,00 w odległości około 3,2 km na wschód od toru, o powierzchni 248,8 ha, wraz z:
przystanią dla statków składającą się z sześciu stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, grodzy oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
przystanią dla refulerów składającą się z trzech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych oraz dwoma światłami nawigacyjnymi,
oznakowaniem nawigacyjnym wokół wyspy w postaci trzech pław świetlnych,
c)
pole "Chełminek" - na km 35,68 o powierzchni 19,5 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych,
d)
pole "Mańków" - na km 43,83 o powierzchni 141 ha, wraz z przystanią składającą się z czterech stalowych dalb cumowniczo-odbojowych, stalowej estakady i kładek komunikacyjnych,
e)
pole "Dębina" - od km 59,09 do km 60,19 o powierzchni 31 ha;
16) 13
 obrotnice:
a)
w Porcie Świnoujście:
na km 1,72 (obrotnica o nieregularnych kształtach zbliżonych do elipsy, o maksymalnej długości 458 m, maksymalnej szerokości 401 m i głębokości od 10,0 m do 14,5 m),
na km 3,27 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),
na km 4,90 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz o osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),
b)
na wysokości Polic - na km 49,73 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 350 m oraz osi dłuższej o długości 825 m i głębokości 12,5 m),
c)
przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego (obrotnica o średnicy 362 m i głębokości 12,5 m),
d)
w porcie Szczecin:
na połączeniu Kanału Grabowskiego i Basenu Dębickiego (obrotnica o średnicy 220 m i głębokości 12,5 m), - uwejściadoKanałuGrodzkiegoprzedNabrzeżemBelgijskim(obrotnicaośrednicy206migłębokości9,7m);
16a) 14
 mijanki:
a)
Zalew Szczeciński - od Bramy Torowej nr 2 do Bramy Torowej nr 3 o długości 5 km, szerokości 250 m i głębokości 12,5 m,
b)
Police - na południe od obrotnicy na wysokości Polic, styczna do tej obrotnicy, o długości 1,35 km, szerokości 220 m i głębokości 12,5 m;
17)
"DGPS-RTK";
18)
zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków "Vessel Traffic Service";
19)
system radiowy monitorowania stałych i pływających znaków nawigacyjnych;
20)
system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi i stacjami transformatorowymi;
21)
system synchronizacji świateł nawigacyjnych;
22)
(uchylony);
23)
(uchylony);
24) 15
 system oświetlenia brzegowego (6 świateł - falochron centralny portu Świnoujście, 26 świateł - falochron wschodni Portu Świnoujście, 5 świateł - ostroga osłaniająca wejście do Portu Zewnętrznego w Świnoujściu, 92 światła - Kanał Mieliński i Kanał Piastowski, 1 światło - Radolin, 3 światła - Wielka Kępa);
25)
zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;
26)
zestaw laserowy "POLARTRACK";
27)
geodezyjny zestaw pomiarowy GPS oraz "TotalStation";
28)
obiekty baz oznakowania nawigacyjnego oraz jednostki pływające przeznaczone do obsługi oznakowania nawigacyjnego i torów wodnych.
Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1017).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia 16 .
1 Obecnie działem administracji rządowej – gospodarka morska kieruje Minister Infrastruktury, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. z 2021 r. poz. 937).
2 § 3 pkt 1 lit. d zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
3 § 3 pkt 1 lit. e zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
4 § 3 pkt 1 lit. f zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
5 § 3 pkt 1 lit. g zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
6 § 3 pkt 1 lit. h zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
7 § 3 pkt 9 lit. a zmieniona przez § 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
8 § 3 pkt 9 lit. c zmieniona przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
9 § 3 pkt 13 lit. f dodana przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
10 § 3 pkt 14 lit. c zmieniona przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
11 § 3 pkt 14 lit. d zmieniona przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
12 § 3 pkt 15 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
13 § 3 pkt 16 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
14 § 3 pkt 16a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
15 § 3 pkt 24 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 2 sierpnia 2023 r. (Dz.U.2023.1679) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 września 2023 r.
16 Rozporządzenie zostało ogłoszone w dniu 27 maja 2015 r.