Określenie liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulamin jej działania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1994.11.42

Akt utracił moc
Wersja od: 6 lipca 1995 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 19 stycznia 1994 r.
w sprawie określenia liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulaminu jej działania.

Na podstawie art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250) zarządza się, co następuje:
W skład Rady do Spraw Badań i Certyfikacji, zwanej dalej "Radą", przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, zwanym dalej "Centrum", wchodzi:
1)
osiemnastu przedstawicieli naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,
2)
dwóch przedstawicieli organizacji przemysłowych,
3)
dwóch przedstawicieli podmiotów gospodarczych,
4)
dwóch przedstawicieli organizacji konsumenckich,
5)
dwóch przedstawicieli stowarzyszeń naukowo-technicznych,
6)
dwóch przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych,
7)
dwóch przedstawicieli związków zawodowych,
8)
jeden przedstawiciel Polskiego Komitetu Normalizacyjnego,
9)
czterech przedstawicieli komitetów technicznych działających przy Centrum,
10)
dwóch przedstawicieli klubów działających przy Centrum.
Radzie nadaje się regulamin działania stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  1

REGULAMIN DZIAŁANIA RADY DO SPRAW BADAŃ I CERTYFIKACJI PRZY POLSKIM CENTRUM BADAŃ I CERTYFIKACJI

§  1.
1.
Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje osoba upoważniona przez Prezesa Rady Ministrów. Na tym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego składu przewodniczącego, zastępców i sekretarza.
2.
Dalsze posiedzenia Rady zwołuje z własnej inicjatywy przewodniczący Rady, co najmniej dwa razy w roku.
3.
Przewodniczący zwołuje posiedzenia Rady także na wniosek co najmniej 1/4 jej członków lub Dyrektora Centrum.
4.
W posiedzeniach Rady bierze udział Dyrektor Centrum.
5.
Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia osoby spoza Rady.
6.
Porządek dzienny proponuje przewodniczący Rady, powiadamiając o nim Dyrektora Centrum.
7.
Członkowie Rady i Dyrektor Centrum powinni być powiadomieni o posiedzeniu co najmniej na 2 tygodnie przed jego terminem.
8.
Członkowie Rady i Dyrektor Centrum powinni otrzymać materiały związane z porządkiem dziennym posiedzenia co najmniej na 2 tygodnie przed jego terminem.
§  2.
1.
Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał w sprawach określonych w art. 16 ust. 3, art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 3, art. 23 ust. 3 i art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250 i z 1994 r. Nr 27, poz. 96), a w innych sprawach - w formie postanowień.
2.
Do przyjęcia uchwały potrzebna jest zwykła większość głosów członków Rady, przy obecności co najmniej połowy jej członków; w przypadku równego podziału głosów decyduje głos przewodniczącego.
3.
Do przyjęcia postanowienia potrzebna jest zwykła większość głosów Rady obecnych na posiedzeniu; w przypadku równego podziału głosów decyduje głos przewodniczącego.
4.
W głosowaniu biorą udział tylko członkowie Rady.
5.
Każde posiedzenie Rady powinno być protokołowane. Protokół z posiedzenia Rady i przyjęte na posiedzeniu uchwały i postanowienia podpisują przewodniczący i sekretarz Rady.
6.
Postanowienia Rady jej sekretarz przekazuje Dyrektorowi Centrum w celu podjęcia odpowiednich działań.
§  3.
Obsługę Rady zapewnia Centrum.
§  4.
1.
Członkowie Rady pełnią swoje funkcje nieodpłatnie.
2.
Centrum zwraca koszty delegacji zamiejscowym członkom Rady.
1 Załącznik zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 16 czerwca 1995 r. (Dz.U.95.68.345) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 lipca 1995 r.