§ 2. - Określenie dodatkowych wymagań dotyczących przewozu towarów niebezpiecznych statkami niepodlegającymi Konwencji SOLAS.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.798

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 lipca 2013 r.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
Konwencji SOLAS - rozumie się przez to konwencję, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. a ustawy;
2)
Konwencji MARPOL - rozumie się przez to konwencję, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. d ustawy;
3)
Konwencji STCW - rozumie się przez to konwencję, o której mowa w art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy;
4)
Kodeksie IMDG - rozumie się przez to Międzynarodowy morski kodeks towarów niebezpiecznych, o którym mowa w prawidle 1 rozdziału VII Konwencji SOLAS;
5)
Kodeksie IMSBC - rozumie się przez to Międzynarodowy morski kodeks bezpiecznego przewozu stałych ładunków masowych, o którym mowa w prawidle 1 rozdziału VI Konwencji SOLAS;
6)
Kodeksie CSS - rozumie się przez to Kodeks bezpiecznego postępowania przy rozmieszczaniu i mocowaniu ładunków, o którym mowa w prawidle 1 rozdziału VI Konwencji SOLAS;
7)
Kodeksie INF - rozumie się przez to Międzynarodowy kodeks bezpiecznego przewozu statkami napromieniowanego paliwa jądrowego, plutonu i wysoko promieniotwórczych odpadów w pojemnikach, o którym mowa w prawidle 14 rozdziału VII Konwencji SOLAS;
8)
towarach niebezpiecznych - rozumie się przez to ładunki niebezpieczne i substancje zanieczyszczające, które stanowią potencjalne zagrożenie dla człowieka lub środowiska morskiego w czasie ich przewozu morskiego i zostały zdefiniowane w częściach A, A-1 i D rozdziału VII Konwencji SOLAS, Kodeksie IMSBC oraz załączniku III do Konwencji MARPOL oraz sklasyfikowane w rozdziale 2.0.1.1 Kodeksu IMDG i rozdziale 2 Kodeksu IMSBC;
9)
przewozie morskim towarów niebezpiecznych - rozumie się przez to załadunek i wyładunek towarów niebezpiecznych oraz przemieszczanie ich statkiem drogą morską, w tym na morskich wodach wewnętrznych, lub statkiem przepływającym po śródlądowej drodze wodnej lub przez port;
10)
krótkiej podróży morskiej - rozumie się przez to podróż, o której mowa w prawidle 3 rozdziału III Konwencji SOLAS;
11)
ładunkowej jednostce transportowej - rozumie się przez to używane do przewozu towarów: pojazd transportu drogowego, wagon kolejowy, cysternę samochodową, kontener, przenośny zbiornik lub wieloelementowy kontener do gazu (MEGC).