§ 4. - Określenie dla pracowników tworzących zawodową grupę muzealników wymagań kwalifikacyjnych uprawniających do zajmowania stanowisk związanych z działalnością podstawową muzeów oraz trybu ich stwierdzania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.26.233

Akt utracił moc
Wersja od: 8 stycznia 2005 r.
§  4.
1.
Stwierdzenia kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego oraz opiniowania dorobku zawodowego na stanowisku kustosza dokonuje komisja kwalifikacyjna na wniosek osoby zainteresowanej.
1a. 1
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, oprócz dokumentów potwierdzających wymagania kwalifikacyjne, dołącza się opinię pracodawcy.
2.
Członków komisji kwalifikacyjnej powołuje i odwołuje Minister Kultury i Sztuki na wniosek Rady do Spraw Muzeów działającej przy Ministrze Kultury i Sztuki.
3.
Liczba członków komisji nie może przekroczyć 5 osób.
4.
Członkowie komisji kwalifikacyjnej wybierają przewodniczącego komisji.
5.
Komisja kwalifikacyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, zatwierdzonego przez Ministra Kultury i Sztuki.
6.
Komisja kwalifikacyjna:
1)
stwierdza posiadanie kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy z zainteresowanym,
2)
opiniuje dorobek zawodowy wymagany na stanowisku kustosza na podstawie złożonych dokumentów i materiałów.
7.
W przypadku stwierdzenia przez komisję, iż zainteresowany nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego, lub wydania negatywnej opinii o dorobku zawodowym wymaganym na stanowisku kustosza zainteresowany może zwrócić się w ciągu 14 dni do Ministra Kultury i Sztuki z prośbą o ponowne rozpatrzenie wniosku.
1 § 4 ust. 1a dodany przez § 1 rozporządzenia z dnia 13 grudnia 2004 r. (Dz.U.04.272.2695) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 stycznia 2005 r.