Ogólne warunki techniczne eksploatacji pojazdów kolejowych.
Dz.U.2016.226 t.j.
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 12 października 2005 r.
w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych 2
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne. Skrajnia A wg PN-70/K-02056
Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne. Skrajnia B wg PN-70/K-02056
Objaśnienia do rysunków 1 i 2
linia ciągła | __________________ | skrajnia taboru (w B powinien mieścić się również opuszczony odbierak prądu), |
linia kreskowa | ------------------ | dolna część skrajni pojazdów trakcyjnych, |
linia AB | -×-×-×-×-×-×-×-×-×-×-×-×-× | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez koła taboru, |
linia CD | -××-××-××-××-××-××-××-××-××-×× | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez wystające części latarń i tarcz sygnałowych, |
linia EF | - ××× - ××× - | maksymalna wysokość części taboru, z których wydostaje się para wodna w odniesieniu do pojazdów trakcyjnych eksploatowanych na liniach kolejowych zelektryfikowanych, |
linia | - ×××× - ×××× - | najniższe dopuszczalne położenie odbieraka prądu w stanie roboczym, |
linia | - ××××× - ××××× - | najwyższe dopuszczalne położenie odbieraka prądu w stanie roboczym, |
linia GH | - x - x - x - x | najniższe dopuszczalne położenie części znajdujących się poza skrajnymi osiami wagonu i pozostających również przy wpisywaniu się wagonu w łuk toru kolejowego w obrębie przestrzeni określonej dla kół, |
linia KL | - xx - xx - xx | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez klocki hamulcowe oraz przez części nieresorowane, położone między skrajnymi osiami wagonu i pozostające również przy wpisywaniu się wagonu w łuk w obrębie przestrzeni określonej dla kół; w odniesieniu do pojazdów trakcyjnych linia ta ustala dopuszczalne przekroczenie skrajni przez klocki hamulcowe, przewody piasecznic, zgarniacze torowe i części nieresorowane, które przy wpisywaniu się pojazdu w łuk toru pozostają również w obrębie przestrzeni określonej dla kół, |
linia MN | -xxx-xxx-xxx- | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez klocki hamulcowe, przewody piasecznic, zgarniacze torowe i części nieresorowane w pojazdach trakcyjnych, |
linia OP | - o - o - o - o | najniższe dopuszczalne położenie dla sprzęgów śrubowych i przewodowych. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZAŁĄCZNIK Nr 3
POZIOMY UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
POZIOMY UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
Poziom utrzymania | Charakterystyka | Ramowy zakres prac |
Poziom 11) | Czynności sprawdzające lub monitoring dokonywane przed wyjazdem pojazdu kolejowego na linię, w czasie jazdy lub po zjeździe pojazdu. Niektóre z tych czynności mogą być dokonywane przez pracowników przewoźnika (maszynistę, rewidenta) lub przy użyciu automatycznych urządzeń pokładowych lub przytorowych. | 1. Ocena stanu zasadniczych zespołów, podzespołów i układów pojazdu kolejowego, mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu pojazdu. 2. Zaopatrzenie pojazdu kolejowego w materiały eksploatacyjne. 3. Ewentualna wymiana zużytych w trakcie eksploatacji elementów szybko zużywających się. |
Poziom 22) | Czynności, które zapobiegają przekroczeniom limitów zużycia, wykonywane na specjalistycznych stanowiskach, w przerwach między kolejną planowaną eksploatacją pojazdu kolejowego. | 1. Szczegółowa ocena stanu technicznego pojazdu kolejowego przez sprawdzenie działania jego obwodów, oględziny dostępnych bez demontażu podzespołów, przewidziane w dokumentacji badania diagnostyczne. 2. Naprawy dokonywane przez wymianę standardowych elementów. |
Poziom 33) | Czynności z zakresu utrzymania, które zapobiegają przekroczeniom limitów zużycia wykonywane na specjalistycznych stanowiskach, z wyłączeniem pojazdu kolejowego z planowanej eksploatacji. | 1. Szczegółowa ocena stanu technicznego pojazdu kolejowego poprzez sprawdzenie działania jego obwodów, oględziny dostępnych także po demontażu określonych w dokumentacji podzespołów, a także przewidziane w dokumentacji badania diagnostyczne. 2. Planowe wymiany podzespołów oraz niewielkie naprawy zespołów i podzespołów funkcjonalnych wykonywane na wyspecjalizowanych stanowiskach. |
Poziom 44) | Czynności wykonywane z zakresu utrzymania naprawczego wykonywane w zakładach posiadających zaplecze techniczne i stanowiska pomiarowe. | 1. Szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego przewidzianych w dokumentacji podzespołów i zespołów połączone z ich demontażem z pojazdu kolejowego. 2. Planowe wymiany podzespołów i zespołów. 3. Naprawy zespołów i podzespołów wykonywane w wyspecjalizowanych warsztatach. |
Poziom 55) | Czynności mające na celu podniesienie standardu pojazdu kolejowego lub jego odnowienie wykonywane w wyspecjalizowanych zakładach lub u producenta. | 1. Demontaż zespołów i podzespołów z pojazdów kolejowych i ich wymiana na nowe lub zregenerowane. 2. Modyfikacje nadwozi pojazdów kolejowych i układów biegowych. |
1) Zgodny z dotychczasowymi przeglądami kontrolnymi pojazdów kolejowych.
2) Zgodny z dotychczasowymi przeglądami okresowymi pojazdów kolejowych.
3) Zgodny z dotychczasowymi przeglądami okresowymi poszerzonymi pojazdów kolejowych.
4) Zgodny z dotychczasowymi naprawami okresowymi rewizyjnymi pojazdów kolejowych.
5) Zgodny z dotychczasowymi naprawami głównymi i modernizacją pojazdów kolejowych.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
ELEMENTY OPISU ZAPLECZA TECHNICZNEGO DO UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
ELEMENTY OPISU ZAPLECZA TECHNICZNEGO DO UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
2. Długość torów niezadaszonych, w tym długość i głębokość kanałów.
3. Długość torów zakładowych.
4. Wykaz poszczególnych elementów zaplecza technicznego z opisem.
5. Rodzaj i pojemność połączeń telematycznych.
6. Powierzchnia całkowita terenu zakładu.
7. Powierzchnia zadaszona.
8. Powierzchnia warsztatu.
9. Powierzchnia magazynowa.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »