Dz.U.2016.226 t.j.
| Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIEMINISTRA INFRASTRUKTURY 1 z dnia 12 października 2005 r.w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych 2
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne. Skrajnia A wg PN-70/K-02056
Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne. Skrajnia B wg PN-70/K-02056
Objaśnienia do rysunków 1 i 2
linia ciągła | __________________ | skrajnia taboru (w B powinien mieścić się również opuszczony odbierak prądu), |
linia kreskowa | ------------------ | dolna część skrajni pojazdów trakcyjnych, |
linia AB | -×-×-×-×-×-×-×-×-×-×-×-×-× | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez koła taboru, |
linia CD | -××-××-××-××-××-××-××-××-××-×× | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez wystające części latarń i tarcz sygnałowych, |
linia EF | - ××× - ××× - | maksymalna wysokość części taboru, z których wydostaje się para wodna w odniesieniu do pojazdów trakcyjnych eksploatowanych na liniach kolejowych zelektryfikowanych, |
linia | - ×××× - ×××× - | najniższe dopuszczalne położenie odbieraka prądu w stanie roboczym, |
linia | - ××××× - ××××× - | najwyższe dopuszczalne położenie odbieraka prądu w stanie roboczym, |
linia GH | - x - x - x - x | najniższe dopuszczalne położenie części znajdujących się poza skrajnymi osiami wagonu i pozostających również przy wpisywaniu się wagonu w łuk toru kolejowego w obrębie przestrzeni określonej dla kół, |
linia KL | - xx - xx - xx | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez klocki hamulcowe oraz przez części nieresorowane, położone między skrajnymi osiami wagonu i pozostające również przy wpisywaniu się wagonu w łuk w obrębie przestrzeni określonej dla kół; w odniesieniu do pojazdów trakcyjnych linia ta ustala dopuszczalne przekroczenie skrajni przez klocki hamulcowe, przewody piasecznic, zgarniacze torowe i części nieresorowane, które przy wpisywaniu się pojazdu w łuk toru pozostają również w obrębie przestrzeni określonej dla kół, |
linia MN | -xxx-xxx-xxx- | dopuszczalne przekroczenie skrajni przez klocki hamulcowe, przewody piasecznic, zgarniacze torowe i części nieresorowane w pojazdach trakcyjnych, |
linia OP | - o - o - o - o | najniższe dopuszczalne położenie dla sprzęgów śrubowych i przewodowych. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZAŁĄCZNIK Nr 3 POZIOMY UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
POZIOMY UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
Poziom utrzymania | Charakterystyka | Ramowy zakres prac |
Poziom 11) | Czynności sprawdzające lub monitoring dokonywane przed wyjazdem pojazdu kolejowego na linię, w czasie jazdy lub po zjeździe pojazdu. Niektóre z tych czynności mogą być dokonywane przez pracowników przewoźnika (maszynistę, rewidenta) lub przy użyciu automatycznych urządzeń pokładowych lub przytorowych. | 1. Ocena stanu zasadniczych zespołów, podzespołów i układów pojazdu kolejowego, mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu pojazdu. 2. Zaopatrzenie pojazdu kolejowego w materiały eksploatacyjne. 3. Ewentualna wymiana zużytych w trakcie eksploatacji elementów szybko zużywających się. |
Poziom 22) | Czynności, które zapobiegają przekroczeniom limitów zużycia, wykonywane na specjalistycznych stanowiskach, w przerwach między kolejną planowaną eksploatacją pojazdu kolejowego. | 1. Szczegółowa ocena stanu technicznego pojazdu kolejowego przez sprawdzenie działania jego obwodów, oględziny dostępnych bez demontażu podzespołów, przewidziane w dokumentacji badania diagnostyczne. 2. Naprawy dokonywane przez wymianę standardowych elementów. |
Poziom 33) | Czynności z zakresu utrzymania, które zapobiegają przekroczeniom limitów zużycia wykonywane na specjalistycznych stanowiskach, z wyłączeniem pojazdu kolejowego z planowanej eksploatacji. | 1. Szczegółowa ocena stanu technicznego pojazdu kolejowego poprzez sprawdzenie działania jego obwodów, oględziny dostępnych także po demontażu określonych w dokumentacji podzespołów, a także przewidziane w dokumentacji badania diagnostyczne. 2. Planowe wymiany podzespołów oraz niewielkie naprawy zespołów i podzespołów funkcjonalnych wykonywane na wyspecjalizowanych stanowiskach. |
Poziom 44) | Czynności wykonywane z zakresu utrzymania naprawczego wykonywane w zakładach posiadających zaplecze techniczne i stanowiska pomiarowe. | 1. Szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego przewidzianych w dokumentacji podzespołów i zespołów połączone z ich demontażem z pojazdu kolejowego. 2. Planowe wymiany podzespołów i zespołów. 3. Naprawy zespołów i podzespołów wykonywane w wyspecjalizowanych warsztatach. |
Poziom 55) | Czynności mające na celu podniesienie standardu pojazdu kolejowego lub jego odnowienie wykonywane w wyspecjalizowanych zakładach lub u producenta. | 1. Demontaż zespołów i podzespołów z pojazdów kolejowych i ich wymiana na nowe lub zregenerowane. 2. Modyfikacje nadwozi pojazdów kolejowych i układów biegowych. |
1) Zgodny z dotychczasowymi przeglądami kontrolnymi pojazdów kolejowych.
2) Zgodny z dotychczasowymi przeglądami okresowymi pojazdów kolejowych.
3) Zgodny z dotychczasowymi przeglądami okresowymi poszerzonymi pojazdów kolejowych.
4) Zgodny z dotychczasowymi naprawami okresowymi rewizyjnymi pojazdów kolejowych.
5) Zgodny z dotychczasowymi naprawami głównymi i modernizacją pojazdów kolejowych.
ZAŁĄCZNIK Nr 4 ELEMENTY OPISU ZAPLECZA TECHNICZNEGO DO UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
ELEMENTY OPISU ZAPLECZA TECHNICZNEGO DO UTRZYMANIA POJAZDÓW KOLEJOWYCH
2. Długość torów niezadaszonych, w tym długość i głębokość kanałów.
3. Długość torów zakładowych.
4. Wykaz poszczególnych elementów zaplecza technicznego z opisem.
5. Rodzaj i pojemność połączeń telematycznych.
6. Powierzchnia całkowita terenu zakładu.
7. Powierzchnia zadaszona.
8. Powierzchnia warsztatu.
9. Powierzchnia magazynowa.