§ 172. - Ogólne warunki prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.360 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 listopada 2023 r.
§  172. 
Sygnały alarmowe podaje się w celu powiadomienia osób przebywających na terenie stacji metra, tunelu lub innego obiektu o zagrażającym niebezpieczeństwie:
1)
sygnał A 1 "Alarm", jeden długi i trzy krótkie tony powtarzane kilkakrotnie (rys. 31):
a)
sygnał dźwiękowy A 1 "Alarm" może być nadawany dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym pojazdu metra, syreną warsztatową i innymi przyborami sygnalizacyjnymi,
b)
sygnał A 1 "Alarm" podawany jest w celu:
-
powiadomienia pracowników o grożącym niebezpieczeństwie,
-
ostrzeżenia o nieosygnalizowanej przeszkodzie na torze lub innym zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu,
c)
nadawania sygnałów alarmowych należy zaprzestać po ustąpieniu niebezpieczeństwa lub podjęciu akcji ratunkowej;
2)
sygnał A 2 "Pożar", jeden długi i dwa krótkie tony powtarzane kilkakrotnie (rys. 32):
a)
sygnał A 2 "Pożar" podaje się po zauważeniu pożaru, dostępnymi przyborami sygnalizacyjnymi (syreną, trąbką, dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym pojazdu metra),
b)
niezależnie od podawania sygnałów alarmowych należy niezwłocznie powiadomić straż pożarną o zaistniałym pożarze.