§ 172. - Ogólne warunki prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2015.360 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 29 listopada 2023 r.
§ 172.
Sygnały alarmowe podaje się w celu powiadomienia osób przebywających na terenie stacji metra, tunelu lub innego obiektu o zagrażającym niebezpieczeństwie:1)
sygnał A 1 "Alarm", jeden długi i trzy krótkie tony powtarzane kilkakrotnie (rys. 31):a)
sygnał dźwiękowy A 1 "Alarm" może być nadawany dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym pojazdu metra, syreną warsztatową i innymi przyborami sygnalizacyjnymi,b)
sygnał A 1 "Alarm" podawany jest w celu:-
powiadomienia pracowników o grożącym niebezpieczeństwie,-
ostrzeżenia o nieosygnalizowanej przeszkodzie na torze lub innym zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu,c)
nadawania sygnałów alarmowych należy zaprzestać po ustąpieniu niebezpieczeństwa lub podjęciu akcji ratunkowej;2)
sygnał A 2 "Pożar", jeden długi i dwa krótkie tony powtarzane kilkakrotnie (rys. 32):a)
sygnał A 2 "Pożar" podaje się po zauważeniu pożaru, dostępnymi przyborami sygnalizacyjnymi (syreną, trąbką, dźwiękowym urządzeniem ostrzegającym pojazdu metra),b)
niezależnie od podawania sygnałów alarmowych należy niezwłocznie powiadomić straż pożarną o zaistniałym pożarze.