Rozdział 4 - Postępowanie przy ograniczonych możliwościach prowadzenia ruchu - Ogólne warunki prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.360 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 listopada 2023 r.

Rozdział  4

Postępowanie przy ograniczonych możliwościach prowadzenia ruchu

§  150. 
Jeżeli urządzenia zrp nie mogą stanowić podstawy prowadzenia ruchu na szlaku granicznym, należy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów.
§  151. 
1. 
O przejeździe bez zatrzymania przez stację metra decyduje dyspozytor ruchu.
2.  181
 Przy dojeździe do peronu pasażerskiego, przy którym pociąg się nie zatrzymuje, prowadzący pojazdy kolejowe pociągu powinien podać sygnał "Baczność".
3. 
Przejazd bez zatrzymania przez stację metra może odbywać się z prędkością nieprzekraczającą:
1)
40 km/h - jeżeli stacja nie została zamknięta dla pasażerów lub na peronie przebywają pasażerowie;
2)
60 km/h - jeżeli stacja jest zamknięta dla pasażerów i na peronie nie ma pasażerów.
4.  182
 Prowadzący pojazdy kolejowe może przejechać przez stację metra bez zatrzymania na podstawie rozkładu jazdy pociągów lub rozkazu szczególnego "O".
§  152. 
W razie potrzeby wykonania robót przy urządzeniach zrp i aop należy prowadzić ruch w sposób określony przez zarządcę infrastruktury w przepisach wewnętrznych.
181 § 151 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 23 rozporządzenia z dnia 26 kwietnia 2019 r. (Dz.U.2019.964) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2019 r.
182 § 151 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 23 rozporządzenia z dnia 26 kwietnia 2019 r. (Dz.U.2019.964) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2019 r.