Rozdział 5 - Prawa i obowiązki stron umowy - Ogólne warunki obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności doradztwa podatkowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.17.91

Akt utracił moc
Wersja od: 24 lutego 1997 r.

Rozdział  5

Prawa i obowiązki stron umowy

§  22.
W razie zgłoszenia ubezpieczonemu roszczenia o odszkodowanie, ubezpieczony obowiązany jest:
1)
zawiadomić zakład ubezpieczeń o zgłoszeniu roszczenia o odszkodowanie w terminie 7 dni,
2)
udzielić zakładowi ubezpieczeń pomocy w dokonaniu czynności niezbędnych do ustalenia okoliczności powstania szkody i wysokości odszkodowania oraz niezbędnych wyjaśnień, zwłaszcza co do przyczyn powstania szkody,
3)
dostarczyć dokumenty i dowody potrzebne do ustalenia okoliczności zdarzenia i rozmiaru szkody.
§  23.
Zakład ubezpieczeń, niezwłocznie po otrzymaniu zawiadomienia o szkodzie, przeprowadza postępowanie mające na celu ustalenie stanu faktycznego oraz rozmiarów szkody, zasadności roszczeń i wysokości odszkodowania oraz informuje ubezpieczonego lub osobę zgłaszającą roszczenie, jakie dokumenty są potrzebne do ustalenia odszkodowania.