§ 10. - Ogólne warunki obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej podmiotów wykonujących doradztwo podatkowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.77.825

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lipca 2001 r.
§  10.
1.
Odszkodowanie ustala się i wypłaca w granicach odpowiedzialności podmiotów ubezpieczonych, nie wyżej jednak niż do wysokości sumy gwarancyjnej ustalonej w umowie ubezpieczenia OC.
2.
Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia w odniesieniu do jednego zdarzenia, którego skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, jest zależna od wysokości przychodów uzyskanych z tytułu wykonywania czynności, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy, w okresie ostatnich 12 miesięcy przed dniem zawarcia umowy lub przed dniem jej przedłużenia, i wynosi:
1)
5.000 zł - przy przychodach wynoszących do 50.000 zł,
2)
10.000 zł - przy przychodach wynoszących od 50.001 zł do 100.000 zł,
3)
15.000 zł - przy przychodach wynoszących od 100.001 zł do 150.000 zł,
4)
20.000 zł - przy przychodach wynoszących od 150.001 zł do 200.000 zł,
5)
25.000 zł - przy przychodach wynoszących od 200.001 zł do 250.000 zł,
6)
30.000 zł - przy przychodach wynoszących od 250.001 zł do 300.000 zł,
7)
35.000 zł - przy przychodach wynoszących powyżej 300.000 zł.
3.
W przypadku podjęcia działalności z zakresu doradztwa podatkowego:
1)
po raz pierwszy - minimalna suma gwarancyjna wynosi 5.000 zł,
2)
po okresie zawieszenia - minimalna suma gwarancyjna jest równa minimalnej sumie gwarancyjnej przed zawieszeniem działalności.
4.
Przez zdarzenie rozumie się działanie lub zaniechanie ubezpieczonego, przy wykonywaniu czynności, o których mowa w § 2, w których następstwie została wyrządzona szkoda uprawniająca poszkodowanego do dochodzenia roszczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej ubezpieczonego.