Art. 1. - Oddalenie budowli, składów, zadrzewienia i robót ziemnych od linji kolejowych oraz pasy ochronne przeciwpożarowe i zasłony odsnieżne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1934.28.220

Akt utracił moc
Wersja od: 8 grudnia 1960 r.
Art.  1.
(1)
Budowle ogniotrwałe można wznosić lub przebudowywać w odległości nie mniej niż 4 m, budowle nieogniotrwałe o ogniotrwałem pokryciu dachów w odległości nie mniejszej niż 20 m, budowle nieogniotrwałe o nieogniotrwałem pokryciu dachów i budowle, przeznaczone na składy malerjałów łatwopalnych, w odległości nie mniejszej niż 30 m od osi najbliższego toru kolejowego. Przepisu powyższego, o ile dotyczy on budowli ogniotrwałych, nie stosuje się, jeżeli tory kolejowe są położone w wykopie o głębokości ponad 7 m.
(2)
Budowle ogniotrwałe, przeznaczone na zakłady o większych paleniskach, jak kuźnie, odlewnie, suszarnie i t. p., można wznosić lub przebudowywać w odległości nie mniejszej niż 8 m od osi najbliższego toru kolejowego.
(3)
Składy malerjałów łatwopalnych, nie zabezpieczenie przed iskrami parowozów, jak również przedmioty łatwopalne, powinny być oddalone co najmniej o 40 m od osi najbliższego toru kolejowego. Postanowienie to nie dotyczy zbiorów ziemiopłodów w czasie ich uprzątania z pola.