Osoby uprawnione do obsługi zgłoszeń, w szczególności:
1)
przekazują osobom zainteresowanym informacje dotyczące procedur przekazywania zgłoszeń;
2)
przyjmują i weryfikują zgłoszenia oraz podejmują działania następcze w związku z tymi zgłoszeniami umożliwiające podjęcie działań nadzorczych;
3)
utrzymują kontakt z osobą zgłaszającą, która ujawniła swoją tożsamość;
4)
na żądanie osoby zgłaszającej, udzielają jej kompleksowych informacji w zakresie trybu i zasad dochodzenia roszczeń z tytułu niezgodnego z prawem rozwiązania umowy o pracę lub ochrony przed niesprawiedliwym traktowaniem, w tym procedur dochodzenia odszkodowania pieniężnego, oraz o możliwości uzyskania przez osobę zgłaszającą zaświadczenia potwierdzającego fakt dokonania zgłoszenia.
2.
Przed przyjęciem zgłoszenia lub najpóźniej w momencie jego otrzymania osoby uprawnione do obsługi zgłoszeń powiadamiają osoby zgłaszające o udostępnionych przez Komisję na jej stronie internetowej informacjach, o których mowa w § 10 ust. 1.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .