Art. 46. - [Rejestr zgłoszeń zewnętrznych prowadzony przez organ publiczny] - Ochrona sygnalistów.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.928
Akt obowiązujący Wersja od: 24 czerwca 2024 r.
Art. 46. [Rejestr zgłoszeń zewnętrznych prowadzony przez organ publiczny]
1.
Organ publiczny:1)
prowadzi rejestr zgłoszeń zewnętrznych;2)
jest administratorem danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych.2.
Wpisu do rejestru zgłoszeń zewnętrznych dokonuje się na podstawie zgłoszenia zewnętrznego.3.
Rejestr zgłoszeń zewnętrznych obejmuje:1)
numer zgłoszenia;2)
przedmiot naruszenia prawa;3)
dane osobowe sygnalisty oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;4)
datę dokonania zgłoszenia;5)
informację o podjętych działaniach następczych;6)
informację o wydaniu zaświadczenia, o którym mowa w art. 38;7)
datę zakończenia sprawy;8)
informacje o niepodejmowaniu dalszych działań w przypadku, o którym mowa w art. 40 ust. 2;9)
szacunkową szkodę majątkową, jeżeli została stwierdzona, oraz kwoty odzyskane w wyniku postępowań dotyczących naruszeń prawa będących przedmiotem zgłoszenia - o ile organ publiczny posiada te dane.4.
Dane osobowe oraz pozostałe informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »