Art. 46. - [Rejestr zgłoszeń zewnętrznych prowadzony przez organ publiczny] - Ochrona sygnalistów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.928

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 czerwca 2024 r.
Art.  46.  [Rejestr zgłoszeń zewnętrznych prowadzony przez organ publiczny]
1. 
Organ publiczny:
1)
prowadzi rejestr zgłoszeń zewnętrznych;
2)
jest administratorem danych osobowych zgromadzonych w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych.
2. 
Wpisu do rejestru zgłoszeń zewnętrznych dokonuje się na podstawie zgłoszenia zewnętrznego.
3. 
Rejestr zgłoszeń zewnętrznych obejmuje:
1)
numer zgłoszenia;
2)
przedmiot naruszenia prawa;
3)
dane osobowe sygnalisty oraz osoby, której dotyczy zgłoszenie, niezbędne do identyfikacji tych osób;
4)
datę dokonania zgłoszenia;
5)
informację o podjętych działaniach następczych;
6)
informację o wydaniu zaświadczenia, o którym mowa w art. 38;
7)
datę zakończenia sprawy;
8)
informacje o niepodejmowaniu dalszych działań w przypadku, o którym mowa w art. 40 ust. 2;
9)
szacunkową szkodę majątkową, jeżeli została stwierdzona, oraz kwoty odzyskane w wyniku postępowań dotyczących naruszeń prawa będących przedmiotem zgłoszenia - o ile organ publiczny posiada te dane.
4. 
Dane osobowe oraz pozostałe informacje zawarte w rejestrze zgłoszeń zewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.