Art. 46. - [Wyznaczenie inspektora ochrony danych] - Ochrona danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1206 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 27 czerwca 2023 r.
Art. 46. [Wyznaczenie inspektora ochrony danych]
1.
Administrator wyznacza inspektora ochrony danych.2.
Inspektorem ochrony danych może być osoba, która:1)
ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;2)
posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe, w szczególności wiedzę fachową na temat prawa i praktyki w dziedzinie ochrony danych osobowych, oraz umiejętności niezbędne do wykonywania zadań, o których mowa w art. 47 ust. 1;3)
nie była skazana prawomocnym wyrokiem orzeczonym za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione z winy umyślnej.3.
Administratorzy mogą wyznaczyć jednego inspektora ochrony danych dla kilku właściwych organów, uwzględniając ich strukturę organizacyjną i wielkość.4.
Administrator, który wyznaczył inspektora, może wyznaczyć osobę zastępującą inspektora w czasie jego nieobecności, z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w ust. 2.5.
W związku z wykonywaniem obowiązków inspektora w czasie jego nieobecności do osoby go zastępującej stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące inspektora.6.
Podmiot, który wyznaczył osobę zastępującą inspektora, zawiadamia Prezesa Urzędu o jego wyznaczeniu w trybie określonym w ust. 10 oraz udostępnia jego dane zgodnie z ust. 11.7.
Inspektor ochrony danych podlega bezpośrednio kierownikowi jednostki organizacyjnej lub osobie fizycznej będącej administratorem lub podmiotem przetwarzającym.8.
Administrator zapewnia odpowiednie i niezwłoczne włączenie inspektora ochrony danych we wszystkie sprawy dotyczące ochrony danych osobowych.9.
Administrator zawiadamia Prezesa Urzędu o wyznaczeniu inspektora ochrony danych w terminie 14 dni od dnia wyznaczenia, wskazując imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu inspektora ochrony danych. Zawiadomienie sporządza się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym. Zawiadomienie może zostać dokonane przez pełnomocnika. Do zawiadomienia dołącza się pełnomocnictwo udzielone w formie elektronicznej.10.
Administrator zawiadamia Prezesa Urzędu o każdej zmianie danych, o których mowa w ust. 9, oraz o odwołaniu inspektora ochrony danych, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany lub odwołania.11.
Administrator udostępnia dane inspektora ochrony danych, o których mowa w ust. 9, niezwłocznie po jego wyznaczeniu, na swojej stronie internetowej, a jeżeli nie prowadzi własnej strony internetowej, w sposób ogólnie dostępny w miejscu prowadzenia działalności.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
- Czy w przypadku instytucji podlegającej pod reżim RODO oraz ustawy o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości możliwe jest wyznaczenie dwóch inspektorów ochrony danych?
- Czy należy wyznaczyć inspektora ochrony danych, jeśli straż gminna składa się z jednego pracownika, który jest jednocześnie kierownikiem straży gminnej?
Akty prawne liczba obiektów na liście: (6)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (6)
- Powołanie osoby zastępującej Inspektora Ochrony Danych w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego.
- Powołanie osoby zastępującej Inspektora Ochrony Danych w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego.
- Zasady i tryb postępowania w zakresie ochrony danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe.