Art. 10. - [Zawiadomienie Prezesa Urzędu o wyznaczeniu inspektora ochrony danych] - Ochrona danych osobowych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2019.1781 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 19 września 2019 r.
Art. 10. [Zawiadomienie Prezesa Urzędu o wyznaczeniu inspektora ochrony danych]
1.
Podmiot, który wyznaczył inspektora, zawiadamia Prezesa Urzędu o jego wyznaczeniu w terminie 14 dni od dnia wyznaczenia, wskazując imię, nazwisko oraz adres poczty elektronicznej lub numer telefonu inspektora.2.
Zawiadomienie może zostać dokonane przez pełnomocnika podmiotu, o którym mowa w ust. 1. Do zawiadomienia dołącza się pełnomocnictwo udzielone w formie elektronicznej.3.
W zawiadomieniu oprócz danych, o których mowa w ust. 1, wskazuje się:1)
imię i nazwisko oraz adres zamieszkania, w przypadku gdy administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest osoba fizyczna;2)
firmę przedsiębiorcy oraz adres miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, w przypadku gdy administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą;3)
pełną nazwę oraz adres siedziby, w przypadku gdy administratorem lub podmiotem przetwarzającym jest podmiot inny niż wskazany w pkt 1 i 2;4)
numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany administratorowi lub podmiotowi przetwarzającemu.4.
Podmiot, który wyznaczył inspektora, zawiadamia Prezesa Urzędu o każdej zmianie danych, o których mowa w ust. 1 i 3, oraz o odwołaniu inspektora, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany lub odwołania.5.
W przypadku wyznaczenia jednego inspektora przez organy lub podmioty publiczne albo przez grupę przedsiębiorców, każdy z tych podmiotów dokonuje zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1 i 4.6.
Zawiadomienia, o których mowa w ust. 1 i 4, sporządza się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (17)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (17)
- Czy należy dokonać zmiany danych w zgłoszeniu do UODO w przypadku gdy po konkursie zostaje wyłoniony nowy dyrektor szkoły?
- Czy jednostka samorządowa ma obowiązek powołania nowego inspektora ochrony zdrowia, jeżeli osoba pełniąca tę funkcję przechodzi na urlop macierzyński?
- Jak należy postąpić w przypadku wystąpienia konfliktu interesów pomiędzy pracodawcą (CUW) a administratorem danych (obsługiwaną jednostką)?