Art. 16. - [Protokół z czynności kontrolnych] - Ochrona danych osobowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.922 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 13 lipca 2018 r.
Art.  16.  [Protokół z czynności kontrolnych]
1. 
Z czynności kontrolnych inspektor sporządza protokół, którego jeden egzemplarz doręcza kontrolowanemu administratorowi danych.
1a. 
Protokół kontroli powinien zawierać:
1)
nazwę podmiotu kontrolowanego w pełnym brzmieniu i jego adres;
2)
imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer legitymacji służbowej oraz numer upoważnienia inspektora;
3)
imię i nazwisko osoby reprezentującej podmiot kontrolowany oraz nazwę organu reprezentującego ten podmiot;
4)
datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych, z wymienieniem dni przerw w kontroli;
5)
określenie przedmiotu i zakresu kontroli;
6)
opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli oraz inne informacje mające istotne znaczenie dla oceny zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych;
7)
wyszczególnienie załączników stanowiących składową część protokołu;
8)
omówienie dokonanych w protokole poprawek, skreśleń i uzupełnień;
9)
parafy inspektora i osoby reprezentującej podmiot kontrolowany na każdej stronie protokołu;
10)
wzmiankę o doręczeniu egzemplarza protokołu osobie reprezentującej podmiot kontrolowany;
11)
wzmiankę o wniesieniu lub niewniesieniu zastrzeżeń i uwag do protokołu;
12)
datę i miejsce podpisania protokołu przez inspektora oraz przez osobę lub organ reprezentujący podmiot kontrolowany.
2. 
Protokół podpisują inspektor i kontrolowany administrator danych, który może wnieść do protokołu umotywowane zastrzeżenia i uwagi.
3. 
W razie odmowy podpisania protokołu przez kontrolowanego administratora danych, inspektor czyni o tym wzmiankę w protokole, a odmawiający podpisu może, w terminie 7 dni, przedstawić swoje stanowisko na piśmie Generalnemu Inspektorowi.