§ 11. - Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.1534
Akt obowiązujący Wersja od: 16 sierpnia 2017 r.
§ 11.
1.
Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia następujące podstawowe obszary:1)
wywiązywanie się z obowiązków ucznia;2)
postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;3)
dbałość o honor i tradycje szkoły;4)
dbałość o piękno mowy ojczystej;5)
dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;6)
godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;7)
okazywanie szacunku innym osobom.2.
Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, roczną i końcową ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:1)
wzorowe;2)
bardzo dobre;3)
dobre;4)
poprawne;5)
nieodpowiednie;6)
naganne.3.
Przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub inne dysfunkcje rozwojowe, należy uwzględnić wpływ tych zaburzeń lub dysfunkcji na jego zachowanie, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »