§ 3. - [Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się] - Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2572 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 1 kwietnia 2024 r. do: 31 sierpnia 2024 r.
§ 3. [Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się]
1.
Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej.2.
Na wniosek nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzących zajęcia z uczniem w szkole i po uzyskaniu zgody rodziców albo pełnoletniego ucznia lub na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia, opinia, o której mowa w ust. 1, może być wydana także uczniowi szkoły ponadpodstawowej.3.
Wniosek, o którym mowa w ust. 2, wraz z uzasadnieniem składa się do dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekazuje wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, i informuje o tym rodziców albo pełnoletniego ucznia.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Czy istnieje podstawa prawna do wydania opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się przez niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną dla osoby, która ma 30 lat i zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego?
- Jaki powinien być poprawny zapis podstaw prawnych przy wydawaniu wydawaniu opinii, zindywidualizowanych ścieżek kształcenia, opinii WWR oraz orzeczeń?
- Jaka będzie podstawa prawna opinii rady pedagogicznej w sprawie skierowania ucznia na badania do poradni psychologiczno-pedagogicznej?