§ 5. - Ocena ryzyka wystąpienia wypadków i dotkliwości ich skutków oraz kategorii bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.840
Akt obowiązujący
Wersja od: 7 czerwca 2024 r.
§ 5.
1.
W celu przeprowadzenia oceny ryzyka metodą reaktywną autostradę lub drogę ekspresową dzieli się na segmenty, uwzględniając:
1)
odcinki miejskie i zamiejskie;
2)
lokalizację węzłów;
3)
liczbę pasów ruchu;
4)
ukształtowanie drogi w planie;
5)
zalecane długości segmentów.
2.
W celu przeprowadzenia oceny ryzyka metodą reaktywną pozostałe drogi dzieli się na segmenty, uwzględniając:
1)
lokalizację węzłów lub skrzyżowań;
2)
liczbę pasów ruchu;
3)
ukształtowanie drogi w planie;
4)
natężenie ruchu;
5)
zalecane długości segmentów.
3.
Na podstawie danych dotyczących wypadków drogowych dla segmentów oblicza się:
1)
gęstość wypadków drogowych w danym okresie, w odniesieniu do długości segmentu;
2)
koncentrację wypadków drogowych w danym okresie, w odniesieniu do natężenia ruchu.
4.
Na podstawie parametrów, o których mowa w ust. 3, każdy segment przypisuje się do jednej z klas bezpieczeństwa:
1)
bezpiecznej;
2)
średnio bezpiecznej;
3)
niebezpiecznej.
5.
Szczegółowy sposób przeprowadzania oceny ryzyka metodą reaktywną jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .