§ 3. - Ocena kwalifikacyjna radców Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.101

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 stycznia 2017 r.
§  3.
1.
Kryteriami, według których dokonuje się oceny kwalifikacyjnej, są:
1)
staranność, rzetelność i terminowość wykonywania zadań i czynności służbowych, w szczególności w odniesieniu do sposobu formułowania pism procesowych i opinii prawnych, w tym wykorzystywanie orzecznictwa i poglądów doktryny prawniczej oraz dbałość o zachowanie warunków formalnych czynności;
2)
celowość podejmowanych działań przy wykonywaniu zadań i czynności służbowych, w tym uwzględnianie utrwalonych praktyk;
3)
współpraca z przełożonymi i innymi radcami, w tym komunikatywność i umiejętność utrzymywania relacji interpersonalnych, włączanie się w działania realizowane razem z innymi osobami w szczególności poprzez aktywny udział we wspólnym prowadzeniu spraw, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, dbanie o dobrą atmosferę i otwartość współpracy, dostrzeganie wkładu pracy innych osób, branie pod uwagę zdania innych osób, udział w rozwiązywaniu problemów prawnych w sprawach prowadzonych przez Prokuratorię Generalną oraz sposób wykonywania zastępstwa za innych radców;
4)
współpraca z podmiotami zewnętrznymi, w szczególności podmiotami reprezentującymi Skarb Państwa i osobami prawnymi, w tym umiejętność nawiązywania i utrzymywania kontaktów, wymiany informacji i uzgadniania stanowisk, taktowne zachowanie, wyrażające szacunek i zrozumienie dla drugiej osoby, reagowanie na potrzeby podmiotów zewnętrznych, w szczególności rozpoznawanie potrzeb i proponowanie rozwiązań;
5)
rozwój zawodowy, w tym podwyższanie kwalifikacji i umiejętności zawodowych, prowadzenie zajęć dydaktycznych i działalność naukowa, wykorzystywanie wiedzy przy realizacji zadań na zajmowanym stanowisku;
6)
umiejętność planowania i organizowania zadań oraz czynności służbowych, w tym umiejętność wyboru zadań priorytetowych i realizacja zadań w kolejności uwzględniającej ich wagę i pilność, dostosowywanie się do zmieniających się okoliczności, gotowość do wykonywania zadań i umiejętność ich wykonywania oraz konsekwentność w ich realizacji.
2.
Przy dokonywaniu oceny kwalifikacyjnej bierze się pod uwagę także kryterium:
1)
zgodności działań podejmowanych przez radcę z kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 49 pkt 2 ustawy;
2)
przestrzegania przepisów ustawy oraz innych ustaw obowiązujących radcę z tytułu wykonywanego przez niego zawodu;
3)
nieskazitelności charakteru, dającej rękojmię prawidłowego wykonywania zawodu radcy, o której mowa w art. 54 ust. 2 pkt 6 ustawy.
3.
W przypadku radców pełniących funkcje kierownicze, kryterium oceny kwalifikacyjnej stanowi również zdolność do pełnienia takiej funkcji, w tym umiejętność współpracy w zespole i kierowania takim zespołem, w tym również umiejętność delegowania zadań, motywowania pracowników, rozwiązywania konfliktów, wspierania pracowników w rozwoju zawodowym i identyfikowania potrzeb rozwojowych, proponowanie działań rozwojowych oraz monitorowanie ich realizacji.