§ 8. - Ocena kwalifikacji kandydatów na wolne stanowisko sędziowskie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.1167

Akt utracił moc
Wersja od: 25 października 2012 r.
§  8.
1.
Opis wyników pracy kandydata wykonującego zawód adwokata lub radcy prawnego albo zajmującego stanowisko starszego radcy lub radcy Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa powinien zawierać w szczególności:
1)
omówienie opinii prawnych i innych, poddanych ocenie, dokumentów, w tym pism procesowych, sporządzanych w związku ze stosowaniem lub tworzeniem prawa, ze wskazaniem kategorii spraw lub zakresu zagadnień;
2)
omówienie postawy kandydata w trakcie postępowania sądowego, w tym sposobu realizacji obowiązków procesowych oraz przestrzegania terminów procesowych;
3)
informację o warunkach wykonywania zawodu lub warunkach pracy.
2.
Jeżeli opis wyników pracy zawiera omówienie zachowań kandydata skutkujących zwłoką w rozpoznaniu sprawy w postępowaniu sądowym bądź też uchybień lub naruszeń prawa, w szczególności skutkujących rozstrzygnięciem na niekorzyść reprezentowanych stron lub uczestników postępowania, stwierdzonych podczas badania akt spraw, należy wskazać sygnaturę akt sprawy, do której się odnosi.