Rozdział 3 - Szczegółowe warunki stosowane przy wprowadzaniu ograniczeń liczby zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej oraz ograniczeniu liczby przewoźników lotniczych wykonujących własną obsługę naziemną - Obsługa naziemna w portach lotniczych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2018.1287 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 3 lipca 2018 r.
Rozdział 3
Szczegółowe warunki stosowane przy wprowadzaniu ograniczeń liczby zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej oraz ograniczeniu liczby przewoźników lotniczych wykonujących własną obsługę naziemną
Szczegółowe warunki stosowane przy wprowadzaniu ograniczeń liczby zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej oraz ograniczeniu liczby przewoźników lotniczych wykonujących własną obsługę naziemną
§ 6.
W przypadku wprowadzenia ograniczeń, o których mowa w art. 179 ust. 1 pkt 1 ustawy, w portach lotniczych, o których mowa w art. 176b ust. 2 pkt 1 ustawy, co najmniej jeden agent obsługi naziemnej posiadający zezwolenie na wykonywanie obsługi naziemnej nie może bezpośrednio lub pośrednio znajdować się pod kontrolą:1)
zarządzającego portem lotniczym;2)
przewoźnika lotniczego, który przewiózł więcej niż 25% pasażerów lub ładunków odnotowanych w tym porcie lotniczym w roku poprzedzającym rok, w którym dokonano wyboru agentów;3)
podmiotu kontrolującego lub kontrolowanego bezpośrednio lub pośrednio przez zarządzającego portem lotniczym lub przewoźnika lotniczego, o którym mowa w pkt 2.§ 7.
Prezes Urzędu przekazuje Komisji Europejskiej do dnia 30 czerwca każdego roku kalendarzowego dane potrzebne do sporządzenia wykazu portów lotniczych, o których mowa w art. 176b ust. 2 pkt 1 ustawy, w celu publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.§ 8.
Do wniosku, o którym mowa w art. 179 ust. 1 ustawy, zarządzający portem lotniczym dołącza:1)
propozycję ograniczeń w odniesieniu do każdego wymagającego ograniczeń rodzaju usług w poszczególnych kategoriach usług obsługi naziemnej wraz z uzasadnieniem;2)
dokumenty potwierdzające istnienie szczególnych przeszkód w zakresie dostępnej powierzchni lub przepustowości portu lotniczego, w szczególności:a)
plan zastosowania środków przewidzianych dla przezwyciężenia przyczyn wprowadzanych ograniczeń,b)
zgodną ze stanem faktycznym analizę przepustowości portu lotniczego, z wyszczególnioną analizą elementu infrastruktury, którego dotyczy wniosek, alboc)
analizę przepustowości elementu infrastruktury lotniska, którego dotyczy wniosek, jeżeli zarządzający portem lotniczym nie dysponuje analizą, o której mowa w lit. b.§ 10.
Na 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki zostało wprowadzone ograniczenie, o którym mowa w art. 179 ust. 1 ustawy, może być ono przedłużone na kolejny okres do 3 lat. Przedłużenie czasu trwania ograniczenia następuje z uwzględnieniem przepisów art. 179 ust. 1 i 3 ustawy.§ 11.
Decyzja Prezesa Urzędu o wprowadzeniu ograniczenia, o której mowa w art. 179 ust. 1 ustawy, określa:1)
kategorię lub kategorie usług obsługi naziemnej lub rodzaje usług w poszczególnych kategoriach usług obsługi naziemnej, dla których wprowadza się ograniczenie;2)
maksymalną liczbę zezwoleń w kategoriach usług obsługi naziemnej lub rodzajach usług w poszczególnych kategoriach usług obsługi naziemnej podlegających ograniczeniu;3)
okres obowiązywania ograniczenia.§ 12.
Informacje o wprowadzeniu ograniczeń, o których mowa w § 11, podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego.