Rozdział 3 - Szczegółowe warunki stosowane przy wprowadzaniu ograniczeń liczby zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej oraz ograniczeniu liczby przewoźników lotniczych wykonujących własną obsługę naziemną - Obsługa naziemna w portach lotniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.1287 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 lipca 2018 r.

Rozdział  3

Szczegółowe warunki stosowane przy wprowadzaniu ograniczeń liczby zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej oraz ograniczeniu liczby przewoźników lotniczych wykonujących własną obsługę naziemną

§  6. 
W przypadku wprowadzenia ograniczeń, o których mowa w art. 179 ust. 1 pkt 1 ustawy, w portach lotniczych, o których mowa w art. 176b ust. 2 pkt 1 ustawy, co najmniej jeden agent obsługi naziemnej posiadający zezwolenie na wykonywanie obsługi naziemnej nie może bezpośrednio lub pośrednio znajdować się pod kontrolą:
1)
zarządzającego portem lotniczym;
2)
przewoźnika lotniczego, który przewiózł więcej niż 25% pasażerów lub ładunków odnotowanych w tym porcie lotniczym w roku poprzedzającym rok, w którym dokonano wyboru agentów;
3)
podmiotu kontrolującego lub kontrolowanego bezpośrednio lub pośrednio przez zarządzającego portem lotniczym lub przewoźnika lotniczego, o którym mowa w pkt 2.
§  7. 
Prezes Urzędu przekazuje Komisji Europejskiej do dnia 30 czerwca każdego roku kalendarzowego dane potrzebne do sporządzenia wykazu portów lotniczych, o których mowa w art. 176b ust. 2 pkt 1 ustawy, w celu publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
§  8. 
Do wniosku, o którym mowa w art. 179 ust. 1 ustawy, zarządzający portem lotniczym dołącza:
1)
propozycję ograniczeń w odniesieniu do każdego wymagającego ograniczeń rodzaju usług w poszczególnych kategoriach usług obsługi naziemnej wraz z uzasadnieniem;
2)
dokumenty potwierdzające istnienie szczególnych przeszkód w zakresie dostępnej powierzchni lub przepustowości portu lotniczego, w szczególności:
a)
plan zastosowania środków przewidzianych dla przezwyciężenia przyczyn wprowadzanych ograniczeń,
b)
zgodną ze stanem faktycznym analizę przepustowości portu lotniczego, z wyszczególnioną analizą elementu infrastruktury, którego dotyczy wniosek, albo
c)
analizę przepustowości elementu infrastruktury lotniska, którego dotyczy wniosek, jeżeli zarządzający portem lotniczym nie dysponuje analizą, o której mowa w lit. b.
§  9. 
Ograniczenia, o których mowa w art. 179 ust. 1 ustawy, mogą być wprowadzone na okres do 3 lat.
§  10. 
Na 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki zostało wprowadzone ograniczenie, o którym mowa w art. 179 ust. 1 ustawy, może być ono przedłużone na kolejny okres do 3 lat. Przedłużenie czasu trwania ograniczenia następuje z uwzględnieniem przepisów art. 179 ust. 1 i 3 ustawy.
§  11. 
Decyzja Prezesa Urzędu o wprowadzeniu ograniczenia, o której mowa w art. 179 ust. 1 ustawy, określa:
1)
kategorię lub kategorie usług obsługi naziemnej lub rodzaje usług w poszczególnych kategoriach usług obsługi naziemnej, dla których wprowadza się ograniczenie;
2)
maksymalną liczbę zezwoleń w kategoriach usług obsługi naziemnej lub rodzajach usług w poszczególnych kategoriach usług obsługi naziemnej podlegających ograniczeniu;
3)
okres obowiązywania ograniczenia.
§  12. 
Informacje o wprowadzeniu ograniczeń, o których mowa w § 11, podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego.