Obsługa naziemna w portach lotniczych.
Dz.U.2018.1287 t.j.
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1
z dnia 19 listopada 2013 r.
w sprawie obsługi naziemnej w portach lotniczych 2
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Wniosek o udzielenie zezwolenia na wykonywanie obsługi naziemnej
Wniosek o udzielenie zezwolenia na wykonywanie obsługi naziemnej
Szczegółowe warunki stosowane przy wprowadzaniu ograniczeń liczby zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej oraz ograniczeniu liczby przewoźników lotniczych wykonujących własną obsługę naziemną
Szczegółowe warunki stosowane przy wprowadzaniu ograniczeń liczby zezwoleń dla agentów obsługi naziemnej oraz ograniczeniu liczby przewoźników lotniczych wykonujących własną obsługę naziemną
Szczegółowe warunki i sposób przeprowadzania konkursu w przypadku wprowadzenia ograniczeń
Szczegółowe warunki i sposób przeprowadzania konkursu w przypadku wprowadzenia ograniczeń
Szczegółowe warunki udostępniania i korzystania z infrastruktury lotniska oraz ustalania i pobierania opłat za dostęp do urządzeń i powierzchni lotniska oraz opłat za użytkowanie scentralizowanej infrastruktury
Szczegółowe warunki udostępniania i korzystania z infrastruktury lotniska oraz ustalania i pobierania opłat za dostęp do urządzeń i powierzchni lotniska oraz opłat za użytkowanie scentralizowanej infrastruktury
- przy uwzględnieniu uwarunkowań technicznych występujących w porcie lotniczym.
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
ZAŁĄCZNIK
WYKAZ USŁUG OBSŁUGI NAZIEMNEJ
WYKAZ USŁUG OBSŁUGI NAZIEMNEJ
1.1. reprezentację i kontakty z władzami lokalnymi lub innymi instytucjami, regulowanie płatności w imieniu przewoźnika lotniczego lub innego użytkownika statku powietrznego oraz zapewnienie pomieszczeń biurowych dla jego przedstawicieli;
1.2. kontrolę załadowania, przyjmowanie wiadomości i telekomunikację;
1.3. obsługę, przechowywanie i administrację urządzeń ładunkowych;
1.4. inne czynności nadzoru przed, w czasie i po zakończeniu lotu oraz inne czynności administracyjne na żądanie przewoźnika lotniczego lub innego użytkownika statku powietrznego.
2. Kategoria 2 - Obsługa pasażerów obejmująca:
wszelką pomoc świadczoną pasażerom przylatującym, odlatującym, przesiadającym się, w tym sprawdzanie biletów i dokumentów podróży, rejestrowanie bagażu i przemieszczanie go do sortowni.
3. Kategoria 3 - Obsługa bagażu obejmująca:
obsługę naziemną bagażu na terenie sortowni, jego sortowanie, przygotowywanie go do odlotu, załadowywanie i wyładowywanie z urządzeń służących do przemieszczania go ze statku powietrznego do sortowni i w drugą stronę, jak również transport bagażu z sortowni na teren odbioru bagażu.
4. Kategoria 4 - Obsługa towarów lub poczty obejmująca:
4.1. w zakresie ładunków: fizyczną obsługę wywozu, transferu i przywozu, obsługę w zakresie związanych z tym dokumentów, procedur celnych i stosowania procedury bezpieczeństwa uzgodnionej między stronami lub wynikającej z okoliczności;
4.2. w zakresie poczty: fizyczną obsługę poczty przylatującej lub odlatującej, obsługę w zakresie związanych z tym dokumentów i stosowanie procedury w zakresie bezpieczeństwa uzgodnionej między stronami lub wynikającej z okoliczności.
5. Kategoria 5 - Obsługa płytowa obejmująca:
5.1. prowadzenie statku powietrznego na ziemi po lądowaniu i przed startem*;
5.2. pomoc w blokowaniu statku powietrznego i dostarczanie odpowiednich urządzeń*;
5.3. łączność między statkiem powietrznym i podmiotem wykonującym usługi w części lotniczej portu lotniczego*;
5.4. załadunek i rozładunek statku powietrznego, w tym zapewnienie i obsługę odpowiednich urządzeń, jak również transport załogi i pasażerów między statkiem powietrznym i terminalem, transport bagażu między statkiem powietrznym i terminalem;
5.5. dostarczenie i obsługę właściwych urządzeń do uruchamiania silników;
5.6. holowanie statku powietrznego przed startem i po lądowaniu, jak również zapewnienie urządzeń odpowiednich do tego celu;
5.7. transport do statku powietrznego, załadowanie na statek powietrzny i wyładowanie ze statku powietrznego żywności i napojów.
6. Kategoria 6 - Obsługa statków powietrznych obejmująca:
6.1. czyszczenie statku powietrznego na zewnątrz i wewnątrz, czyszczenie toalet i zaopatrywanie w wodę;
6.2. chłodzenie i ogrzewanie kabiny, usuwanie śniegu i lodu, odladzanie statku powietrznego;
6.3. ponowne zaopatrzenie kabiny w odpowiednie wyposażenie, przechowywanie tego wyposażenia.
7. Kategoria 7 - Obsługa w zakresie zaopatrzenia statków powietrznych w materiały napędowe obejmująca:
7.1. organizację i wykonywanie czynności tankowania i roztankowywania, w tym przechowywanie paliwa oraz kontrolę jakości i ilości dostaw paliwa;
7.2. neutralizację resztek materiałów napędowych.
8. Kategoria 8 - Obsługa w zakresie utrzymania statków powietrznych obejmująca:
8.1. rutynowe czynności dokonywane przed lotem;
8.2. nierutynowe czynności wykonywane na żądanie przewoźnika lotniczego lub innego użytkownika statku powietrznego;
8.3. obsługę administracyjną oraz dostarczanie części zapasowych i odpowiedniego sprzętu;
8.4. występowanie o rezerwację lub rezerwowanie odpowiedniego miejsca do parkowania lub hangaru.
9. Kategoria 9 - Obsługa w zakresie operacji lotniczych i czynności administracyjnych związanych z załogą obejmująca:
9.1. przygotowanie lotu w porcie odlotu lub każdym innym miejscu;
9.2. pomoc podczas lotu, w tym przekazywanie nowych poleceń, jeżeli jest to potrzebne;
9.3. czynności po wykonaniu lotu;
9.4. czynności administracyjne związane z załogą.
10. Kategoria 10 - Transport naziemny obejmujący:
10.1. organizację i realizację przewozu załogi, pasażerów, bagażu, ładunków między różnymi terminalami w tym samym porcie lotniczym, z wyłączeniem jednak przewozu między statkiem powietrznym i innym punktem znajdującym się w granicach tego samego portu lotniczego;
10.2. każdy specjalny transport wykonywany na żądanie przewoźnika lotniczego lub innego użytkownika statku powietrznego.
11. Kategoria 11 - Obsługa w zakresie zaopatrzenia pokładowego statków powietrznych w żywność i napoje (catering) obejmująca:
11.1. utrzymywanie kontaktów z dostawcami i zarządzanie administracyjne;
11.2. przechowywanie żywności i napojów oraz sprzętu niezbędnego do ich przygotowania;
11.3. czyszczenie tego sprzętu;
11.4. przygotowanie i dostawa sprzętu oraz zapasów pokładowych (żywność i napoje).
______
* O ile usługi te nie są wykonywane przez służbę ruchu lotniczego lub zarządzającego portem lotniczym.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (7)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (2)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (2)
- Wprowadzenie przez zarządzającego lotniskiem Wrocław-Strachowice ograniczeń w liczbie podmiotów świadczących usługi obsługi naziemnej na rzecz osób trzecich.
- Wprowadzenie przez zarządzającego lotniskiem ograniczenia w liczbie podmiotów świadczących usługi obsługi naziemnej w zakresie zaopatrzenia statków powietrznych w materiały napędowe na lotnisku Lublin.