Obowiązujące na kolejach polskich w dawnym zaborze rosyjskim przepisy i taryfy na przewóz pasażerów, bagażu i towarów.
Dz. Praw P. Pol.1919.30.254
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
o obowiązujących na kolejach polskich w dawnym zaborze rosyjskim przepisach i taryfach na przewóz pasażerów, bagażu i towarów. *
Z dniem 15 grudnia 1919 r.:
1. Przesyłki w pociągach, wyznaczonych do przewozu osób, mogą być 2-ch rodzajów: a) bagażowe, nadawane za okazaniem biletu na przejazd, oraz b) przesyłki nadzwyczajne, nadawane bez okazania biletu na przejazd.
2. Dyrekcji kolei państwowych Okręgu Warszawskiego przysługuje prawo, zależnie od wymagań ruchu, zastosować w pewnych wypadkach niezbędne ograniczenia, co do ilości sztuk i wagi przyjmowanych do przewozu bagażu i przesyłek nadzwyczajnych.
3. Opłata jednostkowa za przewóz bagażu i przesyłek nadzwyczajnych ustala się jednakowo i wynosić ma od każdych 10 kilogramów w pociągach osobowych i mieszanych-1 fen. od kilometra a w pociągach pośpiesznych-1,5 fen. od kilometra.
4. Opłaty oblicza się strefami po 10 klm. licząc za pełne strefy, z zaokrągleniem wagi przesyłki do najbliższych 10 klg. a przypadającej do pobrania należności do najbliższych 10 fen. wzwyż. Najniższa opłata w pociągach osobowych i mieszanych wynosi 1 markę, a w pociągach pośpiesznych równać się będzie opłacie za 100 kilometrów,
zgodnie z rozporządzeniem z dnia 3 grudnia 1919 r. o zmianie taryf i warunków przewozu bagażu i przesyłek nadzwyczajnych kolejami państwowemi Okręgu Warszawskiego. (Dz.U.19.92.501).