Art. 3h. - [Ewidencja prowadzona przez przedsiębiorców pobierających opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych] - Obowiązki przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz opłata produktowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.433 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 marca 2024 r. do: 30 czerwca 2024 r.
Art. 3h. [Ewidencja prowadzona przez przedsiębiorców pobierających opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych]
1.
Przedsiębiorcy, o których mowa w art. 3b ust. 1 i 2, są obowiązani do prowadzenia, w postaci papierowej albo elektronicznej, ewidencji liczby nabytych i wydanych użytkownikom końcowym produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych wymienionych w załączniku nr 6 do ustawy będących opakowaniami w danym roku kalendarzowym przez danego przedsiębiorcę.2.
Przedsiębiorca prowadzący więcej niż jedną jednostkę handlu detalicznego, jednostkę handlu hurtowego lub jednostkę gastronomiczną, o których mowa w art. 3b ust. 1, prowadzi ewidencję, o której mowa w ust. 1, oddzielnie dla poszczególnych jednostek.3.
Przedsiębiorcy, o których mowa w art. 3b ust. 1 i 2, składają sprawozdania zawierające informacje, o których mowa w art. 73 ust. 2 pkt 3a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, na zasadach i w trybie określonych w tej ustawie.4.
Przedsiębiorcy, o których mowa w art. 3b ust. 1 i 2, są obowiązani do przechowywania informacji zawartych w ewidencji, o której mowa w ust. 1, przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego informacje dotyczą.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (7)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (7)
- Jak powinien prawidłowo prowadzić ewidencję w każdym z tych punków, skoro opakowania nabywa na siedzibę główną, a następnie rozdziela je i przekazuje do swoich lokali?
- Jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy, jeśli ilość wydanych opakowań i pobranej opłaty różnią się od ilości nabytych opakowań?
- Czy jednostka handlu detalicznego oferująca produkty typu pojemniki na posiłki, kubki na napoje, będące opakowaniami Dział II Tabela 8, powinna posiadać wpis w BDO jako wprowadzający produkty w opakowaniach w Dziale VI Tabela 4?