Art. 11. - [Obowiązek prowadzenia dodatkowej ewidencji] - Obowiązki przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz opłata produktowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.433 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 22 marca 2024 r. do: 30 czerwca 2024 r.
Art. 11. [Obowiązek prowadzenia dodatkowej ewidencji]
1.
Przedsiębiorca i organizacja odzysku są obowiązani do prowadzenia dodatkowej ewidencji, obejmującej informacje o:1)
masie wprowadzonych do obrotu produktów, z podziałem na poszczególne ich rodzaje - w przypadku przedsiębiorcy;2)
wykazie przedsiębiorców, w imieniu których działa organizacja oraz masie wprowadzonych do obrotu przez przedsiębiorców produktów, z podziałem na poszczególne ich rodzaje - w przypadku organizacji.2.
Informacje o:1)
masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów powstałych z produktów, z podziałem na poszczególne ich rodzaje - w przypadku przedsiębiorcy, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1,2)
masie poddanych odzyskowi i recyklingowi odpadów powstałych z produktów, z podziałem na poszczególne ich rodzaje - w przypadku organizacji- są ustalane na podstawie odpowiednio dokumentu potwierdzającego recykling albo dokumentu potwierdzającego inne niż recykling procesy odzysku.
3.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2, sporządza się za pośrednictwem indywidualnego konta w BDO.4.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2, są sporządzane przez prowadzącego odzysk lub recykling na wniosek złożony za pośrednictwem indywidualnego konta w BDO przez przedsiębiorcę lub organizację, przekazujących odpady do odzysku lub recyklingu, w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku.5.
W przypadku gdy przedsiębiorca lub organizacja korzysta z usług innego posiadacza odpadów w przekazaniu odpadów do odzysku i recyklingu wniosek, o którym mowa w ust. 4, składa w ich imieniu posiadacz odpadów.6.
Prowadzący odzysk lub recykling udostępnia dokumenty, o których mowa w ust. 2, za pośrednictwem indywidualnego konta w BDO, przekazującemu odpady do odzysku lub recyklingu oraz marszałkowi województwa, w terminie, o którym mowa w ust. 4.6a.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2, zawierają odpowiednio:1)
imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby oraz numer rejestrowy, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, przedsiębiorcy albo organizacji odzysku, dla których przeznaczony jest dokument;2)
imię i nazwisko lub nazwę, adres zamieszkania lub siedziby oraz numer rejestrowy, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiotu prowadzącego odzysk albo recykling;3)
informacje o masie odpadów przyjętych do odzysku lub recyklingu z podziałem na poszczególne ich rodzaje, o numerze karty przekazania odpadów potwierdzającej ich przyjęcie, a także o sposobie ich odzysku lub recyklingu.7.
(uchylony).8.
W przypadku eksportu odpadów lub wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów w celu poddania odzyskowi lub recyklingowi, masę lub ilość odpadów ustala się na podstawie dokumentu potwierdzającego ten eksport lub faktury potwierdzającej wewnątrzwspólnotową dostawę odpadów.8a.
W przypadku eksportu odpadów w celu poddania ich odzyskowi lub recyklingowi przedsiębiorca jest obowiązany przedstawić również oświadczenie, że odzysk lub recykling odbywa się w instalacjach spełniających takie same wymagania jak określone dla instalacji eksploatowanych na terytorium kraju.9.
W przypadku gdy przedsiębiorca, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1, samodzielnie dokonuje odzysku lub recyklingu odpadów, masę lub ilość odpadów poddanych odzyskowi lub recyklingowi ustala się na podstawie ewidencji odpadów prowadzonej przez tego przedsiębiorcę.10.
Przedsiębiorca i organizacja odzysku są obowiązani do przechowywania dodatkowej ewidencji, o której mowa w ust. 1, oraz dokumentów, o których mowa w ust. 8 i 8a, przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, którego dotyczą.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (15)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (15)
- Czy proces pirolizy zużytych opon powinien być traktowany jako proces recyklingu, czy tylko odzysku?
- Czy dozwolony jest zakup dokumentów potwierdzających recykling lub odzysk odpadów przez podmiot niebędący przedsiębiorcą wprowadzający te produkty do obrotu, a następnie odsprzedanie innemu przedsiębiorcy lub organizacji odzysku?
- Czy Podmiot niespełniający definicji przedsiębiorcy z art. 2 pkt 9b u.o.p. może być Podmiotem wnioskującym o uzyskanie tego rodzaju dokumentu DPO, wnosząc równocześnie o jego wystawienie na rzecz wskazanej Organizacji odzysku?
Akty prawne liczba obiektów na liście: (3)
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (13)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (3)
- PEie-023-OP-194/05, Definicja odzysku w świetle przepisów ustawy o odpadach. Dokumenty potwierdzające eksport odpadów do odzysku lub recyklingu. - Pismo wydane przez: Ministerstwo Środowiska
- PEie-022/OP-44/06, Dokumenty potwierdzające odzysk i recykling odpadów. - Pismo wydane przez: Ministerstwo Środowiska
- PEie-022/OP-12/06, Recykling odpadów opakowaniowych. - Pismo wydane przez: Ministerstwo Środowiska