§ 6. - Obowiązki informacyjne funduszy emerytalnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.95.950

Akt utracił moc
Wersja od: 30 kwietnia 2004 r.
§  6.
1.
Niezbędna treść informacji, o której mowa w art. 191 ust. 1 ustawy, obejmuje:
1)
numer rachunku członka funduszu;
2)
podstawowe dane osobowe członka zawarte w rejestrze członków funduszu;
3)
liczbę jednostek rozrachunkowych zgromadzonych na rachunku członka funduszu, wartość jednostki rozrachunkowej oraz łączną wartość jednostek rozrachunkowych na rachunku członka funduszu w dniu sporządzenia informacji;
4)
wyniki działalności lokacyjnej funduszu wyrażone stopą zwrotu funduszu za okresy 12 miesięcy oraz 60 miesięcy, obliczone w ostatnim dniu roboczym kwartału poprzedzającego kwartał, w którym informacja została sporządzona;
5)
pouczenie o trybie postępowania w przypadku uznania przez członka funduszu, że otrzymana informacja zawiera błędne dane.
2.
W przypadku otwartego funduszu poza danymi, o których mowa w ust. 1, informacja zawiera:
1)
daty i kwoty wpłat składek i wypłat transferowych do otwartego funduszu, kwoty opłat potrąconych ze składek oraz ilość jednostek rozrachunkowych zaliczonych na rachunek członka w okresie objętym informacją;
2)
ostatnią średnią ważoną stopę zwrotu wszystkich otwartych funduszy, o której mowa w art. 173 ustawy, podaną do publicznej wiadomości przez organ nadzoru;
3)
ostatnią stopę zwrotu funduszu, o której mowa w art. 172 ustawy, podaną do publicznej wiadomości przez organ nadzoru.
3.
W przypadku pracowniczego funduszu poza danymi, o których mowa w ust. 1, informacja zawiera ilość i wartość akcji złożonych na rachunku ilościowym w dniu sporządzenia informacji.
4.
Informacja jest przesyłana członkom funduszu w terminie 14 dni po upływie terminu, o którym mowa w art. 191 ust. 1 ustawy.
5.
Wysłanie pierwszej informacji następuje w terminie 14 dni po upływie roku od dnia uzyskania członkostwa w funduszu.