§ 2. - Obowiązek posiadania dowodów zakupu niektórych materiałów przez rzemieślników opłacających podatki w formie ryczałtu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1974.43.261

Akt utracił moc
Wersja od: 18 listopada 1974 r.
§  2.
1.
Rzemieślnicy określeni w § 1, na których ciąży obowiązek posiadania dowodów zakupu materiałów, są obowiązani prowadzić ewidencję tych dowodów w książkach ewidencji zakupów.
2.
Karty książki ewidencji zakupów powinny być ponumerowane.
3.
Przed rozpoczęciem zapisów książka ewidencji zakupów powinna być przedstawiona przez rzemieślnika do poświadczenia organowi administracji państwowej stopnia powiatowego, właściwemu według siedziby zakładu rzemieślniczego.
4.
Dowody zakupu powinny być kolejno numerowane i wpisywane do ewidencji w kolejności numeracji.
5.
Zapisy ewidencyjne powinny zawierać numer kolejny, datę wpisu, imię i nazwisko (nazwę firmy) sprzedawcy (dostawcy) i jego dokładny adres, oznaczenie rodzaju i ilości materiału, datę i numer dowodu zakupu oraz kwotę należności. W wypadku określonym w art. 103 ust. 3 dekretu o postępowaniu podatkowym zapisy ewidencyjne mogą nie zawierać danych dotyczących sprzedawcy (dostawcy) i jego adresu. Zapisy ewidencyjne powinny być dokonywane atramentem, ołówkiem kopiowym lub długopisem.
6.
Po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego należy zsumować zapisy ewidencyjne dotyczące kwot należności, a po zakończeniu roku podatkowego sporządzić na oddzielnej karcie ogólne roczne zestawienie kwot należności za nabyte materiały.
7.
Rzemieślnik obowiązany jest złożyć książkę ewidencji zakupów właściwemu terenowemu organowi administracji państwowej (ust. 3) w terminie do dnia 15 stycznia roku następującego po roku podatkowym.