§ 18. - Obowiązek dostarczania samolotów jako środków przewozowych na rzecz wojska w czasie pokoju.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1930.26.230

Akt utracił moc
Wersja od: 10 kwietnia 1930 r.
§  18.
W wypadku zniszczenia lub uszkodzenia dostarczonego samolotu, powiatowa władza administracji ogólnej, na obszarze której to zniszczenie lub uszkodzenie nastąpiło, zawiadamia o tem niezwłocznie drogą najkrótszą (telefonicznie względnie telegraficznie) Ministerstwo Komunikacji, które wyda zarządzenia, mające na celu stwierdzenie stopnia uszkodzenia względnie zniszczenia samolotu oraz okoliczności, w których to zniszczenie względnie uszkodzenie nastąpiło.

Zgłaszanie pretensyj o odszkodowanie z powodu utraty, zniszczenia lub uszkodzenia samolotu należy, w terminie 1 roku od daty zajścia wypadku kierować do Ministerstwa Komunikacji za pośrednictwem właściwej terytorjalnie władzy powiatowej administracji ogólnej.

Zgłaszający pretensję o odszkodowanie powinien dołączyć do tego zgłoszenia nakaz dostarczenia samolotu, tudzież potwierdzenie o korzystaniu z niego, przewidziane w art. 14 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 12 listopada 1927 roku (Dz. U. R. P. Nr. 102, poz. 883). Dla ustalenia okoliczności mających być podstawą rozstrzygnięcia, powiatowa władza administracji ogólnej przeprowadza rozprawę ustną w trybie określonym w art. 45 - 48 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 22 marca 1928 roku o postępowaniu administracyjnem (Dz. U. R. P. Nr. 36, poz. 341).