§ 18. - Obowiązek dostarczania samolotów jako środków przewozowych na rzecz wojska w czasie pokoju.
Dz.U.1930.26.230
Akt utracił mocZgłaszanie pretensyj o odszkodowanie z powodu utraty, zniszczenia lub uszkodzenia samolotu należy, w terminie 1 roku od daty zajścia wypadku kierować do Ministerstwa Komunikacji za pośrednictwem właściwej terytorjalnie władzy powiatowej administracji ogólnej.
Zgłaszający pretensję o odszkodowanie powinien dołączyć do tego zgłoszenia nakaz dostarczenia samolotu, tudzież potwierdzenie o korzystaniu z niego, przewidziane w art. 14 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 12 listopada 1927 roku (Dz. U. R. P. Nr. 102, poz. 883). Dla ustalenia okoliczności mających być podstawą rozstrzygnięcia, powiatowa władza administracji ogólnej przeprowadza rozprawę ustną w trybie określonym w art. 45 - 48 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 22 marca 1928 roku o postępowaniu administracyjnem (Dz. U. R. P. Nr. 36, poz. 341).