Rozdział 7 - Działania popularyzujące spis powszechny - Narodowy spis powszechny ludności i mieszkań w 2021 r.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.1143 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 25 czerwca 2021 r.
Rozdział 7
Działania popularyzujące spis powszechny
Działania popularyzujące spis powszechny
1.
W ramach popularyzacji spisu powszechnego mogą być prowadzone działania informacyjne, edukacyjne i promocyjne, zachęcające do udziału w spisie powszechnym oraz prezentujące korzyści dla gospodarki narodowej i społeczeństwa.2.
Działania, o których mowa w ust. 1, mogą polegać w szczególności na:1)
prowadzeniu kampanii informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych;2)
organizowaniu wydarzeń popularyzujących spis powszechny w kontekście potrzeb informacyjnych państwa;3)
prowadzeniu działań informacyjno-edukacyjnych w instytucjach publicznych, w tym instytucjach kultury, systemu oświaty oraz szkolnictwa wyższego i nauki.1.
W terminie od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 marca 2021 r. oraz w trakcie trwania spisu powszechnego Telewizja Polska - Spółka Akcyjna oraz Polskie Radio - Spółka Akcyjna i spółki radiofonii regionalnej, wypełniając swoją misję publiczną zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2020 r. poz. 805), są obowiązane do nieodpłatnego rozpowszechniania, w programach ogólnokrajowych i regionalnych, audycji informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych, popularyzujących spis powszechny.2.
Opracowany przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji w porozumieniu z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji plan programowo-finansowy na rok 2021 uwzględnia środki niezbędne do rozpowszechniania audycji, o których mowa w ust. 1.Art. 41. [Czas rozpowszechniania audycji radiowych i telewizyjnych popularyzujących spis powszechny]
1.
Łączny czas rozpowszechniania audycji, o których mowa w art. 40 ust. 1, wynosi 200 godzin czasu antenowego.2.
Ustala się następujący podział czasu antenowego, o którym mowa w ust. 1:1)
60 godzin w ogólnokrajowych programach telewizyjnych rozpowszechnianych przez Telewizję Polską - Spółkę Akcyjną;2)
80 godzin łącznie w regionalnych programach telewizyjnych rozpowszechnianych przez terenowe oddziały Telewizji Polskiej - Spółki Akcyjnej;3)
22 godziny w ogólnokrajowych programach radiowych rozpowszechnianych przez Polskie Radio - Spółkę Akcyjną;4)
38 godzin łącznie w programach radiowych rozpowszechnianych przez spółki radiofonii regionalnej.3.
Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki i sposób rozpowszechniania, w terminie od dnia 1 maja 2021 r. do dnia zakończenia spisu powszechnego, audycji, o których mowa w art. 40 ust. 1, w ramach czasu antenowego, o którym mowa w ust. 1, z podziałem na miesiące i godziny, mając na względzie popularyzację znaczenia spisu powszechnego dla Rzeczypospolitej Polskiej i jej mieszkańców, sposobu jego przeprowadzenia oraz dotarcie do jak najszerszego kręgu osób fizycznych objętych spisem powszechnym.