Art. 56b. - [Komitet do spraw Kontroli i Audytu Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności] - Narodowy Plan Rozwoju.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.260 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 lutego 2022 r.
Art.  56b.  [Komitet do spraw Kontroli i Audytu Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności]
1. 
Koordynację działań kontrolnych w ramach Podstaw Wsparcia Wspólnoty zapewnia Komitet do spraw Kontroli i Audytu Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności.
2. 
Do zadań Komitetu, o którym mowa w ust. 1, należy w szczególności:
1)
przegląd i opiniowanie rocznych planów kontroli instytucji właściwej do spraw prowadzenia kontroli wyrywkowej oraz akceptowanie rocznych planów kontroli instytucji zarządzających;
2)
koordynacja kontroli realizowanych w obszarze funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności przez instytucje, o których mowa w ustawie, oraz inne państwowe organy kontroli;
3)
ocena efektywności kontroli realizowanych na podstawie ustawy;
4)
opiniowanie sprawozdań i raportów z wyników kontroli w obszarze funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności przekazywanych do Komisji Europejskiej.
3. 
W skład Komitetu, o którym mowa w ust. 1, wchodzą przedstawiciele:
1)
Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty;
2)
instytucji zarządzających;
3)
instytucji właściwej do spraw prowadzenia kontroli wyrywkowej;
4)
instytucji właściwej do spraw wystawienia deklaracji zamknięcia pomocy;
5)
instytucji płatniczej.
4. 
W posiedzeniach komitetu, o którym mowa w ust. 1, mogą uczestniczyć w charakterze obserwatorów przedstawiciele Prezesa Najwyższej Izby Kontroli oraz ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
5. 
Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego może powołać w skład Komitetu, o którym mowa w ust. 1, przedstawicieli instytucji innych niż wymienione w ust. 3.
6. 
Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego powołuje Komitet, o którym mowa w ust. 1, w drodze zarządzenia, określając tryb jego działania.
7. 
Obsługę prac Komitetu, o którym mowa w ust. 1, zapewnia Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty.