Nadanie statutu Urzędowi Służby Cywilnej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1999.79.895
Akt utracił moc Wersja od: 1 października 1999 r.
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 września 1999 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Służby Cywilnej.
Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 483 i Nr 70, poz. 778) zarządza się, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
STATUT URZĘDU SŁUŻBY CYWILNEJ
STATUT URZĘDU SŁUŻBY CYWILNEJ
§ 1.
1.
Urząd Służby Cywilnej, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej, działającym pod bezpośrednim kierownictwem Szefa Służby Cywilnej.2.
Urząd zapewnia merytoryczną, organizacyjną, prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę Szefa Służby Cywilnej przy realizacji zadań służby cywilnej, w szczególności w zakresie organizowania i prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, prowadzenia konkursów na wyższe stanowiska w służbie cywilnej, planowania, organizowania i prowadzenia szkoleń w służbie cywilnej oraz wydawania Biuletynu Służby Cywilnej.3.
Urząd zapewnia techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę prac Wyższej Komisji Dyscyplinarnej Służby Cywilnej.§ 2.
1.
Szef Służby Cywilnej kieruje Urzędem przy pomocy swojego zastępcy, dyrektora generalnego Urzędu oraz dyrektorów departamentów (równorzędnych komórek organizacyjnych).2.
Szef Służby Cywilnej może na piśmie upoważnić osoby wymienione w ust. 1 oraz członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w Urzędzie do podejmowania decyzji w określonych przez niego sprawach, a także do występowania w jego imieniu przed innymi organami i w postępowaniu sądowym.§ 3.
1.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Sekretariat Szefa Służby Cywilnej,2)
Biuro Dyrektora Generalnego Urzędu,3)
Departament Rekrutacji i Selekcji w Służbie Cywilnej,4)
Departament Zarządzania Kadrami Służby Cywilnej,5)
Departament Szkolenia i Rozwoju Służby Cywilnej.2.
Bezpośredni nadzór w zakresie prawidłowego wykonywania przez komórki organizacyjne Urzędu nałożonych na nie zadań sprawuje dyrektor generalny Urzędu.§ 4.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz szczegółowy tryb pracy Urzędu określa regulamin organizacyjny, nadany przez Szefa Służby Cywilnej na wniosek dyrektora generalnego Urzędu.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »