Nadanie statutu Urzędowi Służby Cywilnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.2.10

Akt utracił moc
Wersja od: 9 stycznia 1997 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 6 stycznia 1997 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Służby Cywilnej.

Na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 89, poz. 402) zarządza się, co następuje:
Urzędowi Służby Cywilnej nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT URZĘDU SŁUŻBY CYWILNEJ

§  1.
Urząd Służby Cywilnej jako urząd administracji rządowej, zwany dalej "Urzędem", działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami oraz pod bezpośrednim kierownictwem Szefa Służby Cywilnej, zwanego dalej "Szefem".
§  2.
1.
Szef kieruje Urzędem przy pomocy swoich zastępców, dyrektora generalnego Urzędu oraz dyrektorów departamentów (komórek równorzędnych).
2.
Szef może upoważnić osoby wymienione w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu do podejmowania decyzji w określonych przez niego sprawach.
§  3.
Szef może tworzyć komisje i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze, określając cel powołania, ich nazwę, skład osobowy, zakres zadań i tryb działania tych organów.
§  4.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Sekretariat Szefa Służby Cywilnej,
2)
Biuro Dyrektora Generalnego Urzędu,
3)
Departament Rozwoju Służby Cywilnej,
4)
Departament Kadr Służby Cywilnej,
5)
Departament Budżetu Służby Cywilnej,
6)
Departament Szkolenia Służby Cywilnej,
7)
Sekretariat Rady i Komisji Służby Cywilnej.
§  5.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz szczegółowy tryb pracy Urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa na wniosek dyrektora generalnego Urzędu.